Hjulfäst

Och så fortsatte dagen vidare mot Hjulfästen. En lång dag för mig med träning och pepparkaksbak, så jag var mest trött och arg över annat. Så jag var vettig nog att hålla mig till julmust hela kvällen. Fantastiskt vad folk ljuger/överdriver med alkohol i kroppen. Riktigt underhållande att lyssna på ibland. ;)


Well... Kampanj spara pengar (skjuta upp det till senare) vill jag säga här. Glasögon. Jag har valt att bära glasögon några veckor för att inte behöva köpa linser denna månad. Men fasen vad knepigt det är i regn och under sånna här perioder under året då de bara immar igen och har sig. Plus att jag blir sjösjuk av mina glajor. Optikern hävdade att det skulle ge med sig efter några veckor. Yeah right. Nu har jag haft dem i över ett år. :P



Julfästen gick ut på att käka en massa julmat! Gott vare och jag är fortfarande mätt i magen dagen efter.

Sen blev det julklappslek...



Fanny håller nog utkik efter det svarta paketet.



Värdinnan!



Julklappsleken (så Här spelade vi)
Material: En tärning och varsitt inslaget paket

Alla sätter sig i en ring eller annan valdri position för att sedan i tur och ordning slå med tärningen. Får du 1 eller 6 så får du ta en julklapp från mitten av golvet. Det är även helt okej att ta ett finare paket ur någon annans näve. (byt då paket med varandra för man får bara ha ett paket) När alla sedan har en julklapp börjar julhetsen. En spelare eller valfri främling ställer en timer (gärna lite längre tid så spelet hinnr rulla på ett tag.) Men bara denne vet hur lång tid vi har på oss för att skapa spänning. Nu har du chansen att få paketet som du har spanat in! Samma gäller här. Får du 1 eller 6 så får du byta till det paket som du vill ha. När timern ringer så är spelet ut och du får behålla paketet i din hand vare sig du vill eller inte!

Leken blev ännu roligare när nitlotter fanns med! Dvs två ölflaskor inpetade i varsitt blått skoskydd. ;) Då blev det ännu mer hets!

Jag fick det svarta paketet som alla slogs om!
Och i det låg den här kossan! Juckande kossan. En påsksång går i gång och kossan springer spasmiskt runt över hela golvet. Fantastiskt underhållande! :D



Fint. :)


Kommentarer
Postat av: Fanny

Tack själv! Jag var inte helt på G heller faktiskt. Vet inte riktigt varför!

Ohja att jag sitter och spanar in det svarta ;)

Du, din prelle var finfin! Jag fick en öl! hah, och jag som inte ens dricker alkohol än! surt sa röven, haha.

Jo men visst är det skönt att inte vara bakis? det är det bästa med att vara nykteristen på festen ;)

2009-12-06 @ 18:07:50
URL: http://tayler.blogg.se/
Postat av: Fanny Rahm

Hahah ahw, stackars mitt lilla hus!

Nyår, vet inte riktigt än. Vad ska ni göra? kanske kan hänga?

ajo, det är ju sant. men jag är så lat, hatar att boxas med mellandagsreanmänniskor ;)

2009-12-07 @ 17:54:16
URL: http://tayler.blogg.se/
Postat av: Hannah

Vad är en påsksång? Jag tänker bara typ "Hoo-sanna" som folk vrålade på palmsöndagsmarchen...

2009-12-09 @ 16:11:10
URL: http://hannahochvarlden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback