Fel fel fel

När jag kom hem så låg en väldigt efterlängtad avi i hallen och bara väntade. Med lyckliga steg bar det av mot posten för att få hämta ut ett av tre föremål som jag väntar med posten. Det visade sig vara allt löshår som jag beställt. Men fy fan för besvikelsen som kom över mig när jag kom hem igen och öppnade paketet. Nu sitter jag här med tio paket i helt opassande nyanser som jag inte har en aning om hur jag ska kunna bli av med. Tanken var ju att det skulle bli till mig, men det var bara så fel! Jag hade ju sådana visioner. Idiotiskt.

Men det blir nog som igår när jag åkte in till Åhléns igen för att få tag på rätt julpapper. In snabbt, hugga tag i tre rullar papper som var i silversyanser då mitt papper var utsålt och sen komma därifrån och inse att det var cellofan jag köpt för dyra pengar. Genomskinlig jävla plast. Jag är riktigt gay när det kommer till att slå in julklappar. Det måste vara samma papper till alla, eller som i detta fall åtminstonde matcha varandra. Hur som helst så upptäckte jag att ett paket faktiskt var i matt silverpapper och att ett av cellofanrullarna hade vitt mönster. Blev kalasfint till slut. Förmodligen och med stor sannorlikhet så lär jag ju till slut, någon gång få tag på rätt löshår också.

Men just nu har jag helt tomt på glädje i hjärtat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback