Dålig ekonomi och julklappar

Min kropp skriker efter semester nu! Jag räknar ner dagarna till julafton som ett litet barn.
Det ligger så himla mycket ansvar på mina axlar just nu som jag nätt och jämt klarar av, men inte mer. Jag fick säga ifrån idag när jag fick flera ansvarsområden nu på fredag som verkligen inte går ihop. Även om jag ibland önskar så har jag inte åtta armar. Puh. Men jag får väl ta det som en komplimang I guess.

Men annars så har tunga bördor börjat lägga sig. Nu med ett fast jobb behöver jag inte oroa mig längre och snart är jag av med hela kameralånet...  Tack och lov så var det ett syskon jag lånade av och inte en bank. Sen jag köpte kameran så har min ekonomi varit upp och ner. När jag jobbade på macken hade jag sparat ihop till hela lånet, men sen slutade jag och fick använda pengarna till att "överleva". Så där har det fortsatt. Och nu när vi lever i princip på min lön så är det heller inte så lätt att spara ihop så mycket pengar. Men det är skrapat och klart och då blir det till att dra ner på mycket annat. Men då får vi en nystart i alla fall, utan lån i ryggen som stör.
Nu blir ju inte Ullared av i helgen som planerad, men jag får se det positiva i det hela. Det hade ju varit ren katastrof för ekonomin egentligen.

Julklappar har varit en riktig ångest. Tyvärr får mina nära och kära förmodligen nöja sig med mitt sällskap allternativt mina hemmapulade kreationer på julafton, vilket och andra sidan inte är så pjåkigt då jag är bra på det och kan tillverka mycket. :)


Hår


Håraccessoarer



Ett konstnärligt fotografi till din vägg eller varför inte en porträttfotografering

 

Sen även allt övrigt som har med pyssel att göra.

Jag kan ju rätt mycket ändå. ;)
Så familj, sätt fart att önska er någonting utav mina tjänster. höhö.

Kommentarer
Postat av: fanny

Det är bra ;) jag kör också lite egentillverkade. Tur som är har man ju fått lite mer skill än när man var liten och hade ritat en teckning ! hah

2009-12-07 @ 18:54:47
URL: http://tayler.blogg.se/
Postat av: Fanny

Skulle va skitkul! Om du orkar/har tid förstås! Alltså typ efter jul p nyår ?

2009-12-07 @ 21:55:58
URL: http://tayler.blogg.se/
Postat av: fanny

skitbra:) då kan vi göra det någonstans där :)

2009-12-08 @ 11:35:05
URL: http://tayler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback