Som riktiga turister

Jag vaknar verkligen för tidigt för mitt eget bästa. Klockan är nu 9.17 här och jag har redan tvättat håret och grejer.
Upptäckte nyss skrubbsår över armar och ben, eller så kanske det är någon form av exem? Knas.. jag minns att jag och sanna ålade runt på betongen igår natt för att hålla koll på malin som skulle säga hej då till en kille. Kanske rev jag upp armar då, eller kanske när jag kastade mig över muren. Ja alternativen är många.

Vi har varit riktiga turister här i Bethlehem och Jerusalem, sett västra muren, fd klagomuren, födelsekyrkan och kyrkan där jesus begravdes, världens mitt.. osv.Coolaste var ändå palmsöndagsmarschen! SJUKT mycket folk som vandrade, sjöng och dansade från olivberget. Vet inte om jag skrev ner något om det? När vi nästan gått färdigt hela maschen kom en japan fram och petade på mig och pekade upp i luften. Det tog en stund innan jag hajade vad han menade. Brevid månen (mitt på dagen ja) var ett moln format till en måne. Såg riktigt ballt ut! Japanen tyckte att jag borde ta en bild på det hela.
I måndags kväll/natt (tror jag det var) så åkte vi hem till någon för att fira ST Patricks day. Massor av folk på ett tak i palestina med världens finaste utsikt typ. Öl, sång och dans.. helt galet vad roligt det var. Jag och malin försökte lära en karl "the happy bird song" men människor fann oss enbart galna. Det dansades även irländsk dans, vilket förmodligen var det roligaste under kvällen då två killar var helt inne i att få med alla i dansen!
Jag fick höra kommentaren "Aaah, YOU are the hot chick from facebook!" Samt att en karl vid namn christofer har gett mig namnet Barbie. Det var nog det första han sa till mig "you look like barbie" vilket är bland det sjukaste jag har hört.

Vid strax efter tolv blev jag helt CEPEARG och kände mig lätt utstött då jag umgicks med ett gäng singelbrudar. Men jag fick prata ut lite md sanna så att det kändes lite bättre igen. Vi klättrade upp på taket ovanför taker (hur nu det går ihop) och lyssnade på malin och BOB (jag vet nte vad han heter, men bob heter han för mig) som var så snuttegulliga. hah. Det blev en sen natt och när vi skulle hem gjorde vi som på ditvägen och ringde vår taxichaffis George och klämde in 7 passagerare i bilen. Den största killen fick liksom ligga raklång i baksätet på oss fyra som satt där och ut med benen genom rutan och huvudet på andra sidan. Måste ha sett helt rubbat ut. Givetvis blev vi stoppade av polisen som såg förvånade ut över att vi lyckats klämma in oss så många i den sjukt lilla bilen. Jag vet inte hur det gick till, men poliserna asgarvade och lät oss åka iväg igen på samma sätt utan några konsikvenser. Det hade inte hänt i sverige.

I tisdags
följde vi med hannah till skolan, vilket var hur mysigt som helst. Barnen hade aldrig sett någon med så vitt hår, så mitt nya smeknamn blev saár abjad (vitt hår). De fick även syn på min förlovningsring och försökte komunicera med mig på arabiska vilket jag inte alls förstår. Hannah förklarade sedan att de ville veta allt om vem min man var. Det verkligen sken till i ögonen på småtjejerna när hannah sa att jag är gift (vilket inte riktigt är sant, men nästan). Chai betyder te på arabiska så en unge kläckte ur sig (på arabiska) "kunde hon inte hitta kaffe eller?"
Ute på skolgården kastade sig alla barn över mig och pillade på mitt hår.
Vi delade upp oss så att jag och hannah var med på en gympalektion på skolgården och sanna och malin på en bildlektion. När de kom ut berättade de att barnen hade frågat massor om mig och chai. haha.

Det var riktigt chill att ligga på bänkar under olivträd i sommarvärme och äta apelsiner som sanna pallade från ett träd. Hur ofta får man uppleva det?

Sen har det blivit mycket falaffel och hadla massa skräp. haha. Bästa citaten måste ha varit när vi skulle in till västra muren och inte blev insläppta den vanliga vägen utan fick gå runt hela skiten och sedan frågade en vakt, varför. Efter en stunds betänketid med ett leende på läpparna "säkerhetsskäl" Det känns onekligen som att de har fått lära sig att svara så om de får en fråga de inte kan svara på! haha.
När vi stod bland stånden med krimskrams kilade det förbi en man som sa högt "don't buy from this people, the money goes to terrorists!!" SJUK MAN!

Igår kväll gick vi iväg för att dricka lite öl och lyssna på ett tyskt raggeyband som skulle spela här i närheten. Blev en trevlig kväll men det var verkligen inte raggey! (stavning?) Jag vet inte vem han var, men mitt från ingenstans satte sig en kille ner hos oss och plockade fram en liten liten skölpadda och mitt hjärta fick tokryck för det var nog det sötaste jag har sett i hela mitt liv! Det slog alla söta hundvalpar i världen! ÅÅH! Jag vill ha en sköldpadda!!!
Hannah som skulle jobba dagen efter gick hem tidigare än oss andra och ja och sanna stannade för att hålla lite koll på malin som hade en flirt med samma kille som ST patricks day-kvällen. Slutligen strosade även vi hem. Sanna och jag smed lite planer innan vi kastade oss över muren hem till oss.

Mycket blev det och jag har förövrigt BÄSTA och sjukaste semesterbilderna nu! haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback