Shoo hada?

Nu sitter vi och gömmer oss för bomberna och äter djungelvrål.

Vi har trillat runt i Ramallah och det kändes som att kliva in på hötorget. Jag hittade ett par högklackade stövlar i lack för 50 shekel (typ iingenting!) men de var för små. Detta betyder att det finns asballa skor någonstans här i landet och jag ska hitta dem. Vi käkade lunch på ett lite undansgömt hak, smaskens!
Jag får ju inte glömma att vi käkade glass i tuggummikonsistens och att malin ramlade i en trappa med stil. Hur hon nu bar sig åt är det ingen som vet, men på något vis lyckas ställa sig upp med glassen kvar.. ja jag sägert, fantastiskt.

Vi gav oss av mot Västra jerusalem för gudstjänst där alla var svenskar. kräzy! Det är ju liksom tillräckligt svårt att smälta all miljö här i landet, men att sedan kliva in bland svenskar mitt i allt var bara konstigt. Sedan tittade vi runt i de affärer som hade öppet på kvällen, vilket ledde oss in i en butik som sålde vattenpipor och jag hittade HETASTE slangen i leopardmönster. Innan vi skulle gå såg jag ett helt jävla kit i rosa leopard som jag kände ett stort behov av att ha, men inte köpte. Därefter satte vi oss ner för att dricka öl och röka vattenpipa. Vi lyckades få ett gäng som typ härstammade från landet och pluggade bibeln efter oss. De var trevliga till en början, men en gick ju lagom mycket överstyr. HARAM! Det blev en hel del öl (två!) och toaletterna på plats var onekligen i första klass. Inget handtag, stort hål i dörren, ingen ordentig knapp att spola med, inget toapapper, ingen toasits, samt sist men inte minst: kiss över hela golvet. Detta hindrade inte mig, men jag blev ändå SJUKT kissnödigt på vägen hem. Sådär så att det gjorde ont! Så jag har nu kissat på muren!

Vi mötte upp fabbe plus sällskap på ett hotell nära oss och satt där en väldigt kort stund innan vi började gå hem och hörde smällar lite längre bort.. i princip där fabbe bor. Så därav min första mening, det ser ut som att de ska sova över här ikväll för säkerhets skull, trots att det förmodligen inte är någon fara att åka hem längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback