Mot Arlanda och vidare

Idag bär det alltså av till landet långt bort i fjärran land och jag är peppad som fan. Eller nåt.
Igår när jag skulle växla pengar fick jag springa runt till flera forex då shekel inte var det lättaste att få tag på. När jag kom till den sista blev tjejen i kassan jätteorolig för mig och sa åt mig att vara försiktig och ta hand om mig. Helst ville hon att jag inte skulle åka. haha. Hon påstod dessutom en så lustig sak som att jag skulle lukta på sedlarna för att de hade en speciell doft. Onekligen spännande, men trevlig personal.

Jag och chai jagade sedan runt efter en fotoautomat för att ta bilder på oss tillsammans och det var svårare än jag kunnat ana. Första maskinen strulade och drog förmodligen 120 spänn för inget jobb alls. När vi sedan hittade en till i söderhallarna var det något fel på den också. Blixtarna slog konstant en gång i sekunden vilket fick tårar att spruta och mig att asgarva. Vi fick skapliga bilder i alla fall. ;)

Nu tror jag att jag är färdig med allt, vilket känns bra då jag inte ska gå hemifrån förrän när chais lunch är över. Ska hinna laga ihop en festlig sista måltid för oss till lunch... tortellini.
Nu är det nog dags att pula vidare här.

Jag hoppas på att kunna uppdatera min blogg då och då under resan, så var redo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback