Reklamjobb, kanske?

Idag ringde min telefon, okänt nummer. Killen som ringde berättade att han hade hittat mig i ett register och frågade om jag ville medverka i en Reklam för Volvo. FETT! Bara tanken gjorde mig nervös, men jag tackade ja!

Idag klockan 11 fick jag en tid för provfotografering här på söder. (Kan ju erkänna att jag i ren panik handtvättade mina mest anständiga kläder igår kväll och dropptorkade dem. men de hann bli torra!) I brunogallerian fick jag syn på en man.. eller? Hur som helst såg det ut som en man, en mörkhyad sådan, iförd lackleggings, kort veckad kjol och en tight top i någon knallig magenta. Det var.. öh, spännande rent ut sagt.

Jag hittade rätt och killen som hade ringt mig igår skret det brat om långa vägar. Fick fylla i uppgifter och blev fotograferad i en ministudio. Vad som fick honom att kännas ännu mer som en brat var att han verkade tycka att jag hade ett spännande utseende med alla piercingar. hah. Jag insåg att jag borde ha dragit på mig helt annorlunda kläder för att öka mina chanser för jobbet. Men men, jag får svar senare idag eller på måndag. Om jag mot all förmodan inte skulle få vara med i reklamen så skulle han skriva in mig i deras register och där skulle jag säkerligen ha flera chanser till jobb, även utomlands. I registret hamnar jag iofs hur som helst ändå.
Han hade noterat att jag medverkat i Flip-camera-reklamen som gick i USA, och berättade att det var de som låg bakom reklamen. Det hade jag ingen aning om! Så nu när jag kom hem kikade jag på hemsidan och fann mycket riktigt en printscreen från reklamen med en liten liten bild på mig. :D
En till obehaglig grej var att han såg direkt vad jag hade för storlekar på kläder. Hur många män kan det?!

Av någon anledning känns det som att mina chanser är ganska stora. Men och andra sidan så vet jag sen tidigare erfarenheter att all reklam och idéer samt vad som utlovats ändras väl på plats. Så jag vet med mig redan nu att det inte bara är jag i reklamen, haha. Även om jag skulle vilja! Det ska bli en reklamfilm förövrigt, vilket jag kanske inte nämde?

Det var längesedan jag sov så grymt dåligt! Hade den mest verkliga drömmen om mig och chai. Han hade gått bakom ryggen på mig i ett par månader, vilket jag lyckades luska fram. Han ljög för mig, så jag sökte upp tjejen som erkände allt under lite hot från mig. Det tog slut mellan oss och jag vaknade, såg en vit vägg framför ögonen och tänkte "jaha, det var på riktigt, så nu har jag flyttat hem till huddinge igen". Mådde grymt dåligt och ville bara kräkas i princip innan jag insåg att det var en dröm och att jag låg kvar brevid chai. Jag somnade om vid fem-snåret och drömde att jag var gravid och födde ett barn. Jag blev ensamstående mamma förövrigt.. kan bero på att jag kollar förmycket på dokumentären "unga mödrar".

Ont i magen igen och nu väntar jag på ett samtal från danne som jag ska åka in till taj mahal med. Orkar egentligen inte åka in till city igen, men nu har jag lovat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback