Ett steg fram

Här sitter jag och är avundsjuk. Avundsjuk på andras lyckliga liv
och mysiga lägenheter.
Med ont i ögat och insmort med ögonsalva sitter jag halvblind i för gamla glasögon och bara är avundsjuk.
Jag vill ha - jag vill ha.

Toppen denna vecka är att lönen kommer imorgon och en ny livsutmaning träder in med roliga planeringar som förmodligen får mig att se ett steg framåt.
Ytterligare en toppennyhet är att jag fick veta att en Giger-utställning och kanske Giger själv kommer till stan om något år. Det är förmodligen inte uttalat till folket ännu, vilket känns ännu bättre att få veta lite före andra. ÅÅH, mitt liv fick just en mening!! Jag har världens grej att se fram emot! Kosta vad det kosta vill, jag ska vara där och kyssa hans fötter!
MONGOLID!

Förbannade jävla internet och särskilt facebook. Förbannade jävla människor som inte längre ringer och bjuder in en till fest, utan istället lägger in inbjudan via facebook så att man ALLTID missar vad som sker.
På tisdag får jag träffa robin ialla fall :). Och jag har helt ärligt inte träffat någon polare på evigheter, då jag är en jävla sopa till ensamvarg. Och någon i en tråd på helgon har mage att kalla mig helgonkändis när jag inte ens har riktiga vänner längre som jag träffar ordentligt.
Det är något jag verkligen, verkligen saknar. En nära vän.
Den ultimata bästa vännen bor ett land härifrån, och hur kan jag veta det?

Jag vill flytta till större lägenhet, köpa mig en jävla diskmaskin och göra stället till en plats man kan koppla av.  Och jag önskar att vi var två om att vilja göra lägenheten mysig för vardagen.
Jag ska skriva mig en lista på saker jag tänker unna mig framöver nu när jag får en stadig lön varje månad.
Som exempelvis:
¤ Nya glasögon
¤ En bänkdiskmaskin
¤ Gymkort
¤ Nytt busskort


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback