Inte direkt lugna gatan

Det är filminspelning på g utanför chais och min lägenhet och de har tagit upp hela jävla kvartéet. De började dra upp avspärrningsgrejer redan igår kväll och en tant med en sjukt irriterande, samt hög volym på sms-signal stod nedanför fönstret hela kvällen. Jag ville så gärna avlägsna henne från denna värld.

När jag nu kom gående från jobbet visste jag inte riktigt hur jag skulle lyckas ta mig till vår port utan att vara ivägen. Ingen vägledning fick man heller, så jag druttade över mitt i smeten. Så fort jag kom hem insåg jag ganska så snart att det var dags att köpa skitpapper och mat att äta ikväll. Ut igen för att vara ivägen, in på "konsum" handla och sen ut igen. Kan de inte bara vara någon annanstans?
Erik från reklamplåtningen jag var med på förra vintern verkar ha något med denna inspelning att göra, då jag nästan är säker på att jag såg honom strosa runt mitt i allt. Men nu finns det ju ingen chans att någon skulle känna igen mig då jag är täckt i både brillor och syntetdreads, vilket jag inte hade då.

Förövrigt är jag ganska lack på statistsidan då någon har nyttjat registret på fel vis. Någon har sökt upp mig på facebook för privatbruk och inte för att boka mig för jobb. Nu var han visserligen trevlig och skrev att han tyckte att jag var så söt att han kände sig tvungen att kontakta mig. Men vafan? Han har alltså sökt på mitt efternamn på facebook (som bara bokare har tillgång till) och tänk om någon i framtiden får för sig att ringa istället då mitt telefonnummer finns med i registret.

Nu när jag ändå är igång så kan jag ju skriva lite om dagen i övrigt. Jobb. Men idag har jag inte varit mig själv. Kanske pga brillorna som får mig väldigt ofokuserad samt ger mig huvudvärk. Jag hade verkligen ingen koll alls på någonting idag. Dessutom har jag upptäckt att så fort jag tittar ut längst med kanterna på glasen så ser jag gult, rött och blått som kontur kring allt. Rena rama Pride-brillorna.
Jag sa till arbetskamraterna att man kan lägga ner helt med kemikalier när man har brillorna på sig. En tripp får ju allt ändå. Dels en förvrängd värld och sedan roliga färger.

Nu väntar jag på att chai ska ringa som han lovade, men förmodligen har glömt bort. :P Sen ska jag laga mig själv pannkakor till middag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback