Enköping och diverse

I onsdags tog jag det stora läskiga tåget till Enköping, men bara historian dit är en saga. Jag drog på mig vinterjackan och insåg för sent att det var helt fel då vädret tillät att gå runt i en tunnare tröja. Vad hände? Jag släpade min packning i god till in mot centralen och tog en nummerlapp - bara 80 pers före mig. Tiden rann iväg och när det väl var min tur skulle tåget avgå om 8 minuter! Bruden i kassan bara babblade och jag förklarade att jag ville hinna med tåget varpå hon sa "då får du nog allt springa". Nähä, säger du det?
Sprang gjorde jag och hann i sista sekund.
Väl framme i Enköping mötte Nattis upp mig och vi fick skjuts hem till henne av en polare. Jag fick byta om direkt för plåtning och gisses, kvinnan har världens hetaste garderob! LOVE! Latex och toksnygga skor överallt.
Vi strosade iväg - jag i dessa kläder, vilket var lite smått obekvämt när vi gick förbi stackars små barn.

image36

Well, vistelsen i Enköping var bland det bästa på länge. Nattis är pure love! Jag kunde aldrig ha anat för några år sedan att jag skulle ha så mycket gemensamt med bruden. Hon tänkte mer stor sannorlikhet detsamma om mig. haha. Pierre dök upp senare mot eftermiddagen och då gick vi ut igen. Denna gång för att pierre skulle plåta nattis i sin nya asheta latexklänning! Därefter åkte vi + kompis till mc donalds, efter att jag tjatat tillräckligt. ;) Alla verkade smått förvånad över hur mycket käk jag var kapabel till att klämma i mig. Nattis kastade även lite hat mot ett par feta barn och fräste åt dem. Oerhört underhållande.

Resten av kvällen chillade vi framför parlamentet!
Soffan jag fick sova i var fan den mest bekväma soffa jag någonsin har vilat min arma kropp mot i hela mitt liv. Det var längesedan jag sov så gott.

Resten av torsdagen snackade vi en massa skit och jag fick ur mig en jävla massa aggressioner som jag burit på för länge. Riktigt skönt och bra för mina nerver som börjar få damp och scout-knutar.


Idag är det väl fredag? Begav mig av till skärholmen då jag hade tid hos optikern vid 10:30. Optikern var lite småläskig då jag fick känslan av att han flirtade med mig. Det finns en gräns för hur länge man ser en främmande person Djupt i ögonen. HAHA, vad fel det måste låta då han är optiker!
Solen sken och vädret tillät att gå runt i t-shirt, så jag strosade glatt runt i centrum och tog itu med saker som att hämta ut mina piller. Som förövrigt var någon ny variant kartor :S. Gick även in på systembolaget och köpte en massa öl och lite sliskig cider utifall att jag åker till DR imorgon. Har inte riktigt bestämt mig än då min småbarnsförkylning bara tycks ligga på samma nivå hela tiden.

Åkte hem och städade, tvättade kläder och lagade lax och spenatpaj lagom tills att emelie dök upp. Vi käkade middag tillsammans och pajen blev faktiskt riktigt riktigt god! Vi snackade en hel del om allt möjligt krångel, så nu kanske jag slipper vara så bitter för ett tag framöver då jag har fått ur mig en hel del.
Kvällen fick ett fint chema med scrubs, hundra höjdare och talang 2008 och godis!
Vi ska även ses imorrn och käka sushi! :)

För första gången på länge har jag kunnat göra precis vad jag velat en sen kväll som denna. Inga "måsten" att ta itu med. Så jag har redigerat tre bilder från gamla sessioner!
Kanske är min inspiration på väg tillbaka! :)

image37

image38

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback