Bio

Igår såg vi 10,000 BC på bio. Riktigt snygg och faktiskt inte alls så usel som folk har påstått. Däremot är jag lite tveksam över att folk hade perfekta, vita tänder på den tiden. Nåväl, det var väl ganska mycket som inte skulle ha stämt in om de följt historia, men lite fantasi får man ha. Jag höll på att garva ihjäl mig under en scen som inte var anpassat för skratt, så jag knep ihop det bästa jag kunde. Nä, jag måste berätta! De hissade upp en liten gubbe ur ett hål i marken som var blind och pratade som om han var mongolid och så hade folk mage att påstå att han skulle vara vis. Fruktansvärt roligt!

Idag ska jag in till city för första gången på evigheter och köpa med mig mängder av löshår, för nu börjar beställningarna dra igång igen. Till och med så där så att folk har ställt sig i kö. Kanoners!
Sen ska jag följa med Annika hem efter jobbet och titta på de två lostavsnitt som jag har missat när jag var borta.

Igår talade jag och chai om sommarens semester och resmål, hoppas någon resa blir av. Vore skönt att lämna sepe-sverige med den bästa jag vet. Vi båda kammar nog in en del välbehövda skattepengar. Något jag undrar över är vart/när/hur jag skulle ha jobbat in över tio kak åt landstinget efter att jag slutat på macken. Jag får inte riktigt ihop ett och annat. Jaförstååinteh..

Åh, jag ska unna mig ett paket blonderingsmedel för 47 kr idag! Vilken lyx, jag sägert. Jag kom på att nytt hår måste på mitt äggformade jättehjärna till huvud tills på söndag. Har dessutom tappat hoppet om att mitt hår någonsin ska bli vitt igen.. skulle visserligen kunna prova på vittoning. Mitt hår är grön/gul/grått/vitt just nu

Nu ska jag röja undan lite och fixa lunch åt mannen.

---------------
13:46

Är det helt fel att känna sig lycklig av att spendera pengar? Nu köpte jag visserligen nödvändigheter som tandkräm, bröd, frukt och grönsaker. Så det blev grovt bröd och frukt till lunch.
Det gick oväntat bra att köpa löshår idag föresten. Hade med mig en liten slinga av en brun nyans som jag skulle köpa, med hopp om att lyckas hitta rätt. Det gick så bra så. Så från och med nu så ska jag föra en nogrann dokumentation om vad jag säljer, nyans, längd och pris i en bok.
Var inne på shock en sväng för att köpa vittoning och möttes av ett leende, så jag kände mig tvungen att köpa ett märke jag inte visste någonting om. Jag är så svag. Funkar inte det här, så ger jag upp hoppet om vitt hår. PASTA.
Jisses, jag kan verkligen inte skriva ordentligt idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback