Ett år och Yasuragi

Igår firade vi ett år tillsammans och firade det genom att åka på Spa. Vi var där vid tretiden och jag hade inte kunnat föreställa mig hur det skulle vara. Vi drog på oss badkläder och den tjusiga rocken med tillhörande tofflor och gick ner mot varmvattenkällorna. Vi gick in i separata herr och damrum, sen var jag som lost. Jag hajade inte alls vad jag skulle göra med mina tre handdukar och tanterna i omklädningsrummen var inte sammarbetsvilliga att förklara någonting. Jag försökte istället se efter hur alla andra gjorde. Att komma in till ett duschrum med pallar framför vattenkranar med en trähink gjorde mig inte klok, men efter ett tag hajade jag poängen. :P
Efter alldeles för lång tid hittade jag chai och vi gick ut och satte oss i badet. Inte helt fel att sitta i en varm bassäng med utsikt över stockholm.
Sen hade vi massagetid att passa, så vi vandrade vidare mot ett mötesrum, drack juice och åt frukt och väntade. Jag fick en massage med väldoftande oljor. Första gången jag någonsin fått en massage. Varnade henne om att inte bråka med mina fötter för att jag är dödligt kittlig under fötterna. Så det lät hon bli. Kanonskönt hur som helst!
Vi käkade en brutalt god fyrarätters middag. Fick prova på sushi för första gången i mitt liv och fann det grymt gott, men nu kommer jag ju bara vara kräsen framöver och vill att det ska smaka som igår.
Vi badade lite mer när det blivit mörkt och svinkallt ute och fick hela källan för oss själva.
Efter det satte vi oss i baren ett tag.

Kanonbra dag och morgonen därpå, öh, dvs idag började med kabrakfrukost. Har nog aldrig ätit så mycket i hela mitt liv till frukost. Bara för att umana ödet och påminna mig själv: Tre frallor, två croissanter, en stor skål filmjölk med massa bär och flingor, juice, en smoothie och två winerbröd. Haha. Höll på att sprängas. Vi vilade en tio minuter innan vi gick ner för att bada igen innan vi skulle fara hem igen. Eller ja, chai till jobbet och jag hem.

Vi har nog aldrig haft det så bra som igår tror jag. Skönt att få vara ifred.


Idag ska jag iväg och träna något pass, samt göra dreads under dagen och se på tv tror jag. Passet i måndags blev ju inte av. Jag kom dit lagom tills alla platser gått åt. :/
Kändes inte alls bra att komma hem igen faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback