Orange

Igår var jag förbi salong Black & White på Kungsholmen för att färga mitt hår igen. Jag hade en utväxt på över tre månader och färgen började se ganska dassig ut, så det satt fint de'! Färgen är perfektion och håller ungefär hur länge som helst!
 
 
Det ser nästan ut som att jag bär en lång skinnrock hoho, men så är inte fallet. Det är en sån där lång kofta som jag köpte enbart för att jag tyckte att det var mycket tyg för pengarna. Låter jag gammal? Det jämnar jag ut med att bära på världens glittrigaste handväska från Dot's n Bows. Den glittrar så där som vampyrerna i twilight. Magiskt!

Kommentarer
Postat av: JP01

Se där ja, Hobbybokhandeln, där var jag för ett tag sedan och handlade färg. Small world :)
Och lika snyggt hår som vanligt *tumme upp*

Svar: Haha verkligen!Tack så mycket!
JP

2015-03-29 @ 23:53:01
URL: http://www.apelsintv.se
Postat av: Malin

Alltså kom precis in på din blogg och säger bara WOW
Har du blonderat håret under?
Vad är det för färg som är så där orange?
Hur gör du för att färgen ska behållas? Jag har haft poppy red i flera år men det tvättas ju ut hysteriskt fort!!

Svar: Hej! Jag bleker alltid håret för att få extremtoningar att fästa. Direction håller jag med om att den tvättas ut fort. Då tycker jag faktiskt bättre om Manic Panics hårtoningar. :) De senaste två gångerna som jag har färgat håret så har jag använd Goldwell Elumen pure. Jag har blandat nyanserna kk@all och yy@all
Bästa jag provat hittills och det ska finnas färgbomber att använda emellanåt för att förstärka färgen, men det har jag inte hunnit prova. :)
JP

2015-04-18 @ 12:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback