Rosa blev rött

Jag slängde i lite flamingo pink (hårtoningen directions) längst ut i topparna av luggen i några minuter, precis innan jag skulle spackla fejset. Detta är ju bevis nog för er som är ovana med extremtoningar att det krävs en riktigt blond/ljus grund för att få färgen du faktiskt har i burken. Om du som många andra bestämmer dig för att kliva ur din period av darkness och bli en färgglad prick så gäller det att bleka vidare och inte nöja dig med vätskebristpissfärgat hår som ofta är ett stadie under blekningsprocessen om du utövar den hemifrån. Det gäller förstås inte alla nyanser. Rött går ju bra att kasta i oranget hår, men jag tror att nu förstår var jag vill komma.
 
Jag var såklart inte ute efter rosa utan ville i ren panik ha ett mörkare intryck av luggen som i mina ögon såg redigt urtvättad ut. Det blev fint, men nästa gång ska jag inte göra det under stress, utan vara mer noggrann.
 
 
Det här är min absoluta favorithåruppsättning när det gäller dreads! En slarvig uppsättning som sällan blir ful.
Det här var inte alls tänkt att bli ett inlägg om mitt hår utan skulle egentligen handla om gårdagen. Ja ja...

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag och min tjej ska gifta oss och vi behöver hjälp med någon som är bra på att göra uppsättningar på dreads. Din blogg kom upp på google och dina frisyrer är väldigt snygga. Vi ska inte gifta oss i Sverige så vi behöver göra en liten instruktionsfilm till den som skall göra frisyren dit vi skall vara. Jobbar med detta och har du i så fall någo studio någonstans?
MVH
Julia & Elli

Svar: Ursäkta för ett väldigt sent svar! Tyvärr har jag inga videos på mina håruppsättningar och jag jobbar heller inte på någon salong. Lycka till och hoppas ni får ett fantastiskt bröllop!
JP

2015-12-08 @ 12:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback