Dagen innan

Jag blir så sjukt less på hela fotoprojektet. Inte på idén i sig, utan på alla tjejerna som inte fattar konsekvensen av att hoppa av i sista sekund. Ja, det är säkert flertalet av er som kommer hitta sig fram till detta inlägg. Besviken är jag. Hur kan folk förvänta sig att det inte är hela världen att hoppa av dagen innan när vi har ett visst antal bilder som måste genomföras om det hela ens ska bli av?

Det är sjukt frustrerande att ställa upp som fotograf när ingen förstår varför det krävs nästan larvig struktur och planering av hela dagen. Människor som aldrig har varit i närheten av en kamera (varken bakom eller framför) verkar tro att det bara är att ta med en dyr kamera, ställa sig i en mörk källare med en stor grupp människor, ta med lite kläder och improvisera fram bilder. Med vana och asgrymma modeller så går det absolut att få till riktigt bra bilder även under dessa omständigheter, men nu är ju inte fallet så. Det är ett gäng tjejer där hälften förmodligen aldrig har stått framför kamera. Detta har jag respekt för och vet hur det är. Därav planering, planering, planering!

Jag vet att det som blir kommer att bli asgrymt, men...

Kommentarer
Postat av: Louise

Det är så trevligt när folk visar respekt för ens tid...

2011-10-22 @ 08:04:14
URL: http://colourspot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback