Shoppa billigt - det kan jag

Det är fint när man hittar riktiga pärlor till affärer när det gäller påfyllnad av garderoben. Jag är inte alls mycket för att handla kläder till fullpris. Om det inte är något jag verkligen känner att jag vill ha. Då kan jag gå lös på tusenlappar.

Jag är tillochmed riktigt snål när det kommer till kläder. Mina krav är att de ska vara i H&M-priser, gärna billigare, men vara ovanligare till designen än vad H&Ms kläder är. Sjuka krav, jag vet. Men är man envis som jag så går det.

Denna gång blev det en kasse med kläder för 250 kr.
  • En kjol i hälften vitt skinn och hälften jeans.
  • Ett par militärgröna mini-jeansshorts.
  • En knyttopp. Som en extradetalj på exempelvis ett linne då den inte täcker så mycket.
  • En svart militärinspirerad väst, med allt från fransar till schyssta mässingfärgade knappar.
  • Ett par väldigt modekorrekta svarta hotpants/trosor som går upp till naveln med tillhörande hängslen. Ni vet, sånt där som alla modemagazins framsidor är täckta av som man frågar sig själv när man skulle använda i det verkliga livet. Jag svarar - Roller derby!
  • Plus dessa par skor:


Så vi kan ju snabbt räkna ut att det var skorna som var "dyra" i det här fallet. Bara kläderna gick ju på 130 kr. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback