Hitta billiga & snygga kläder - Tips 1



På Tradera fyndade jag massor tills den dag då jag blev blåst av två pers inom beloppet av en alldeles för kort tid. Så jag har inte köpt något därifrån på säkert 5 år, men jag vill ändå skriva detta som tips med tanke på att alla människor faktiskt inte är dumma i huvudet och lurendrejare. Även om det ibland känns så.

För att hitta snygga kläder till en billig peng så får du räkna med att ge lite tid åt att leta. Men det är ju inte värre än en dag på stan! Nu får du i alla fall sitta ner och kan bunkra upp med gott att äta, samt slipper djupa suckar från partnern som följer med för att vara snäll, men egentligen helst bara vill hem. ;)






Låt säga att du gillar mörka rock och metalkläder, något som tusentals andra svenskar också gör. Istället för att söka på något alldeles för uppenbart och för många ord, tänk istället lite taktiskt. Sök på något annat ord än "metal" och "rock", vilket säkerligen alla andra också kommer att söka på! Ha lite fantasi och tålamod! Prova exempelvis med "Svart" som sökord. Jajemen, du kommer få upp tusentals fler träffar. Sätt igång och leta!

Verkar en träff lovande
Kika då in på säljarens övriga annonser. Förmodligen kommer resten av grejerna bestå av samma stil.

Studera de fula bilderna lite bättre.
För ingen vill köpa om det är en ful bild, trots att det kanske egentligen är ett riktigt kap.

En gång hittade jag mig själv fram till ett plagg med tillhörande text "Randig kjol storlek S" (50 kr)
Efter att ha studerat den extremt usla bilden närmare genom inzoomning så såg jag att pyttelite av kjolens lapp där bak syntes. Det visade sig vara Lip Service. Förmodligen trodde dessutom nog många att kjolen var brun, då kamerans vitbalans var felinställd. Det var bara jag som la ett bud.

Jag misstänker att det finns flertalet fall där någon annan (exempelvis förälder) säljer bort den utflyttades lämnade prylar och inte har en jäkla aning om vad det är de säljer. Därför kan du lika gärna hitta en riktig diamant i form av en kanonsnygg 50-talsklänning, om man nu gillar det, för under 50-lappen för att sökordet är typ "söt klänning"

Så prova dig fram med med bredare sökord.



Lägg inte budet en vecka innan! Även om det är en bild som talar för att ingen annan kommer att vilja ha den, så är ett ynka bud vad som kommer att förstöra för dig. Det budet du har lagt, även om det är på 1 krona, talar för att någon tycker att det här plagget är tilltalande av någon anledning. Vips så har du dragit till dig en onödig rival som förmodligen inte ens är särskilt intresserad av plagget egentligen.

Vänta till sista minuten - bokstavligt talat!











En del budgivningssidor har ju en klocka som räknar ner, men annars så är det bara att ställa din egna klocka så att den stämmer överens med siten. Glöm inte att vara inloggad innan bara!

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: alexandra

re: åååh tack! och detsamma du!

2011-11-29 @ 20:13:22
URL: http://atypi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback