Pantade frisörer

På Södermalm - Ett ställe i lördags så hoppade två tjejer på mig i toalettkön och frågade mig om det var mitt riktiga hår och gav mig komplimanger för att det var så snyggt.

Den ena tjejen sa till mig att jag verkligen ska ta det som en komplimang för hennes tjejkompis som sa att mitt hår var snyggt hon var minsann frisör och visste vad hon pratade om.

Jag svarade att det var hårförlängning.

Frisörbruden: "Jag tänkte väl det. Du hade ju aldrig kunnat få till sån färg i ditt riktiga hår"


HAHAHAHA!
Alltså what!? Jag har ju fortfarande samma färger i mitt riktiga hår! :D



Btw vad är det med frisörer och att påstå att jag aldrig ska lyckas med färger i mitt egna hår?
Jag fick höra av allt och alla att jag inte skulle kunna göra mitt tidigare blonderade hår rött. För att det var alldeles för trasigt. Vem hade fel och vem hade rätt?!

Kommentarer
Postat av: Fanny

Tack! De va najs till mörkare hår o passade bättre :)

2010-11-20 @ 17:27:37
URL: http://Fannys.nu
Postat av: Mli

blev åxå påhoppad av en frisör när jag var ute en gång, hon bara "åh vilken snygg frisyr,vem har gjort den?" "jag själv" "..jasså ? jag är frisör" "jaha..okej" haha vad ens ? :S frisörer tror alltid att man inte kan klippa,färga,fixa själv. varför inte lixom?

2010-11-20 @ 21:30:16
URL: http://blitzkreig-bop.blogspot.com/
Postat av: Sandra

Jag tycker det verkar höra till frisöryrket numera att agera som en allmän know it all och anse sig ha rätten att utvärdera alla andras hår. De flesta har inte ens en aning om hur extremfärger fungerar i praktiken, gah. Tråkiga människor :P

2010-11-21 @ 18:05:58
URL: http://www.navalith.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback