wawawoom

 
I lördags åkte jag och Chai ut till Värmdö för vad vi trodde var ett besök i templet tillsammans med svärmor. När vi kom fram så visade det sig att vi inte alls skulle dit. Vi skulle istället ha klivit av bussen några stationer tidigare. Chai anade redan på bussen att något inte stämde när alla thailändare klev av och vi blev kvar. Jag fick ju se templet i alla fall!
 
Från tempel till thailändsk sommarfest! Även om vädret var riktigt mulet och regnade till och från så var det minst sagt folkfest. Rattikal, Chais "syster" var så snäll och visade oss runt bland alla matstånd och förklarade, mest för mig vad all mat var för någonting. Jag vill kunna skilja på mat och efterrätt och framför allt veta vad det är jag smakar, vilket jag hade misslyckat med totalt om jag hade chansat mig fram. När Chai stod i ett matstånd för att handla mat så blev jag kvar en bit bakom honom. Från ingenstans hoppar en kvinna fram med gaffel i högsta hugg med en bit mat av det vi skulle köpa. "Smaka!" säger hon och i samma sekund står jag med munnen full. Haha!

Kommentarer
Postat av: hej

hej

Svar: hwejhkjfkajh
JP

2013-09-09 @ 23:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback