Helg del 1

Jag låg sjuk på hotellrummet nästan hela lördagen. Det var förmodligen kranvatten i drinken eftersom jag rätt snabbt efter att jag fått i mig den blev riktigt dålig. Vi hade precis kommit in på Leóns tatueringsmässa när jag kände att jag behövde ta mig tillbaka till hotellet igen. Jag har varit så oerhört försiktig med vad jag äter, bara dricka ur flaskor och undvika is. Det är inte ovanligt att de fyller på vattenflaskor med kranvatten och säljer, så enligt mexikanarna själva är det ibland bättre att istället köpa läsk. Trots detta så beställde jag, chai och Stefano varsin margarita innan vi begav oss upp till mässan i alla fall. De andra hade ju druckit både drinkar ur baren och juice på frukostbuffén, så jag trodde att det skulle vara lugnt. Jag är ju så skitmesig att jag inte ens dricker av juicen under frukosten. På riktigt. 



Morgonen därpå kände jag mig mycket bättre igen, så jag och Chai mötte upp Stefano som har bott på samma hotell som oss, för att äta frukost innan det var dags att gå upp till mässan igen. Eftersom det var fars dag så var hela restaurang full av uppklädda gäster, livemusik, hoppborg, en clown som blåste upp snopp-ballonger åt barnen och ett efterrättstorn(!). Vi blev även tillfrågade att ställa upp på familjefoton. Att folk vill fota Stefano som är en väldigt känd tatuerare och Chai som är med på TV i Mexico (hahaha) kan jag förstå, men vad ska de med mig till? Jag tyckte att vi blev fotograferad rätt ofta på semestern, men det är ingenting mot vad som hände sen... cliffhanger... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback