Fortfarande i Houston

Flyget ställdes in igår och vi fick stå i evighetens oändliga kö för att få nya biljetter. Den kändes mest oändligt lång för att jag var helt slut och för att servicen i detta land är extremt ineffektivt. Vi fick nya biljetter till morgonen efter men med ytterligare en mellanlandning Monterrey innan vi kommer till Leon. Vilken resväg som helst så länge vi inte behöver åka via Mexico city som allt ser ut just nu. Vi satte oss ner och käkade på Panda express innan vi försökte jaga rätt på ett hotell för att få lite sömn innan vi skulle tillbaka till nästa flyg. Det finns tydligen ett hotell här på flygplatsen, så vi försökte med det, som tyvärr var fullbokat. Sen kämpade Chai med att ringa runt till alla närliggande hotell och efter mycket om och men så fick vi tag på ett ledigt rum. Vi ställde oss utanför för att vänta på en shutlebus som skulle ta oss till hotellet. Vi väntade och väntade. Jag somnade ståendes. Chai fick nog. Jag somnade sittandes på en bänk. Chai fick nog. Bilen kom aldrig. Vi greppade en taxi istället och hotellet låg max tio minuter bort, så jag förstår inte var shutlebus'en tog vägen. Rummet var stort som ett slott och kostade som en mindre tv, men jävlar i min låda vad skönt det var att få sova i en säng inatt och ta en dusch imorse! De hade dessutom en mindre frukostbuffé på hotellet, vilket jag tycker är ett stort plus. Onödiga/bortkastade pengar kan tyckas, men nu är en fit for fight för en ny dag med eventuella förseningar och inställda flyg. Vädret är så dåligt att jag inte vågar tro att vi kommer till Leon idag. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback