En bra helg ska jag ha

Hej igen!
 
 
Jag har planerat att ha världens bästa helg just den här helgen. Var fri från sysslor redan klockan ett igår, så då passade jag på att göra det bästa jag vet - IKEA! Fick skjuts dit och hem av min pappa. Hade jag haft bil så hade jag åkt dit minst en gång i månaden. Jag tror inte folk förstår hur lätt jag faktiskt är att underhålla. Nu var det inte bara för nöjes skull, utan det var hyfsat akut att åka dit och handla förvaringslådor till källaren. Hälften av allt som tidigare stod i källaren har stått i våran lägenhet sedan i höstas på grund av mal i källarutrymmet och eftersom det nu är bestämt att malen ska väntas ihjäl så är det bara att lösa platsbristen i lägenheten på egen hand. Jag har precis fått ihop jackor och vinterplagg i lådorna och insett att jag egentligen skulle ha behövt fler. By the way, nu när kläderna är packade så är det officiellt vår!
 
Förutom att jag levt rövare på IKEA så hade jag tänkt åka iväg idag och köpa mig ett par kombinerade träningsbyxor och jeans som sitter som en smäck! De kostar ju förstås därefter så jag bestämde mig igår att det är vettigare att avvakta till nästa månad eftersom jag har ett tandläkarbesök inbokat denna månad. Jag är duktig på att spendera, men ännu bättre på att spara och använda mig av mitt sunda förnuft. Det väntar ju trots allt en resa i sommar.

Kommentarer
Postat av: Cecilia - tatuerad och piercad feminist

Åh fina byxor :D

2014-03-09 @ 12:37:37
URL: http://calatalo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback