Hooded eyes

Jag kan inte sluta att störa mig på mitt smink runt ögonen på gårdagens bild. Med mina finska ögon så ska jag förmodligen inte ha sånna där svarta vingar även om jag tycker att det är sjukt snyggt. Jag har ju sk hooded eyes om jag har förstått det hela rätt, men rätta mig gärna om jag har fel. Placerar jag vingen längre upp där den förmodligen ska sitta så försvinner ju spektaklet. Har jag någon läsare som är makeupartist eller bara allmänt grym som har några tips på vad som passar min ögonform? När det gäller smink så tror jag att det är vettigt att följa vissa regler för olika ansiktsformer och hudtyper, trots att jag annars inte är så mycket för att följa regler när det kommer till det yttre.
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag tycker att bilden som du publicerade igår är jättefin! :)

Svar: Jag har inget emot bilden i sig, bara sminket. Hehe, men tack hörrö! :*
JP

2013-09-14 @ 20:58:17
Postat av: Rebecka - hårdrockstjej som bloggar om skönhet och vardag

Testa att sätta vingen lite längre ner, och dra ut den ytterligare. Dvs sätt snarare ihop den med undre fransraden än övre! Iofs behöver du markera undre fransraden då för att det inte ska se skumt ut, men det kan bli lite bättre i alla fall :)

Svar: Ännu längre ner? :) jag trodde att jag redan placerat vingen så långt ner som det går utan att det ska se konstigt ut. Ska prova så snart jag får tillfälle! Tack!
JP

2013-09-23 @ 20:28:32
URL: http://citrusljus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback