Gömmaren

Här om dagen mötte jag upp min äldsta bror Kristoffer för en spontan hike ute i våra gamla hoods i Huddinge. Vi gick runt Sjön Gömmaren även kallad Glömmaren av dykare. Jag var tvungen att googla Gömmaren och kom genast in på Wikipedias egna version av sjön. "Gömmaren är mycket populär sommartid för sol och bad. Vattnet i Gömmaren är klart med bra sikt." Jag börjar ju undra om det inte är en politiker i Huddinge kommun som har skrivit det där. Jag menar, kom igen! Den må vara populär, men ni som någonsin har tagit ett dopp vet ju att man knappt ser en dm i det där vattnet.
 
Jag ska ju erkänna att jag inte riktigt litade på att isen skulle hålla.


Grin-Randy fattar inte varför det är vatten i vattenskålen aka leksaken.
 
Vi står förövrigt nästan rakt ovanför ett vrak. Hade jag inte varit så äcklad av sjögräs, djupt vatten osv så hade jag lätt dragit på mig en dykarutrustning och blivit skattletare på heltid.

Kommentarer
Postat av: m.

Får typ panik när jag badat där. Läskigt, dock lika fascinerande på samma gång.

Svar: Eller hur! Man kanske skulle dra dit och bada i sommar för att leka lite med livet? ;)
JP

2013-03-28 @ 21:39:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback