Café Rhodos

Det finns ju en hel del hak som ser så sjukt mysiga ut men man aldrig kommer längre än att tänka "där ska jag göra ett besök någon dag". Ett typiskt exempel på det är café Rhodos som ligger ett stenkast från våran lya. Jag vet inte hur många gånger i veckan som jag promenerar förbi cafét som ligger så mysigt till som vid Årstaviken. (Nedanför Södersjukhuset) Men i söndags fick vi tummen ur när jag frågade Chai om vi inte skulle ta en kaffe. Det blev ett fint avbrott i långpromenaden. Jag tog bilderna med Chais mobil och såg absolut ingenting i skärmen, men jag fick åtminstone nästan med både karl och hund i bild. ;)
 
 
 
Nybadad hund
 
Avnjut en kaffe för bara 20 spänn till skön musik i en av deras solstolar på "terassen" vid vattnet. Cafét levererar även hembakt, glass och mycket mer från en väldigt liten husvagn. Jag förstår inte riktigt hur de får rum med allt där inne! De har öppet alla dagar hela sommaren när vädret tillåter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback