Äsch då

Självklart åkte jag på en ny förkylning of doom. Det är helt enkelt meningen att jag ska äta upp mig lite till och bli vek. Marklyften ska vi inte ens tala om... från att värma upp på 70 kg till att nu nästan vilja lägga mig ner och ge upp på en vikt på 75 kg. Det är bara att hoppas på att töntförkylningen ger med sig så jag kan ta igen allt.
 
Igår gick jag och grinkorven ut i ösregnet för att ta oss till familjen i Huddinge. Jag hade honom lös i princip från dörr till dörr (med undantag på pendeltåget) eftersom svenskar har en tendens att låsa in sig så fort regnet kommer. Vi hade ungefär hela världen till förfogande.
 
Randy hittar alltid borttappade bollar under promenader.
 
Mina syskon Kristoffer, Tobias och Elias har nördat in sig i villan när resten av familjen är iväg på bilsemester. Med nörda in sig menar jag att de kanske inte helt medvetet har byggt upp stationer. Det lades ett enormt puzzel där det bara var att placera ut en puzzelbit när man gick förbi. En uppfinnarhörna där det byggdes... jag vet inte och ett gäng laptops i köket. Sedan visades Kristoffers tågsemester på episkt vis genom bilder och karta på tvn i vardagsrummet. Jag känner mig som Penny i Big Bang Theori i sällskapet eftersom jag inte förstår hälften av vad de håller på med. Så jag städade upp i köket och tog över matlagningen. 
 
På lördag ska vi hänga igen. Jag och några av syskonen har nämligen planerat in två av de saker jag gillar allra bäst! Mjukglass på Ikea och därefter ut i skogen! Äntligen är jag i Sverige under blåbärsperioden, så nu ska det plockas blåbär!

Kommentarer
Postat av: JP01

Du får rigga upp lite webcams i nördvillan och sända LIVE på nätet. Skulle nog bli stor succé nu när tv bara kör repriser på Big Bang Theory :)

Svar: haha, vi pratade faktiskt om att en av mina brorsor med asperger borde ha en 24/7-podcast. Han har världens mest intressanta syn på världen. Men en hel tv-show skulle ju vara en succé!
JP

2013-07-11 @ 15:16:27
URL: http://apelsinklyftor.wordpress.com
Postat av: JP01

Ja du ser, det är bara att börja sända =)

2013-07-11 @ 15:34:42
URL: http://apelsinklyftor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback