Hur du gör din signatur till en stämpel

Jag fick en fråga angående signaturen som jag gör på mina fotografier. Så nu ska jag visa hur jag gör.

  1. Börja med att öppna upp en ny blank sida i photoshop.
  2. Skriv din signatur. Det är absolut lättast att skriva med hjälp av en ritplatta. Har du inte tillgång till en så går det även att skriva för hand på ett papper och scanna in. Väljer du att scanna så öppnar du upp bilden i photoshop och fortsätter följande steg.
  1. Tryck på Edit/Redigera sen Define brush preset/vet ej svenska ordet!
  1. Namnge penseln och tryck på OK.
  1. Din nya pensel finns nu bland övriga penslar. 
Självklart kan du göra så mycket mer än bara en signatur! Detta är ett utmärkt sätt att lägga in stämplar och annat du kan tänkas behöva. Det är bara fantasin som hindrar! Här nedan är ett exempel. 

 

Kommentarer
Postat av: Catta

Tack så hemskt mkt för hjälpen!
Ska sätta igång genast! :)

Svar: Lycka till! :)
JP

2012-12-11 @ 19:01:56
URL: http://www.cattanbfoto.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback