Halloween

Förra lördagen bjöd vi över gästartisten Ron som var på besök i Sverige. Danne hakade också på. Chai och jag slog på stort och körde sammarbete i köket! Jag gjorde blomkolsmos (vilket är tio gånger godare än potatismos enligt mig) och Chai gjorde schnizel på köttfärs. Till det serverade vi en fetaostsallad. Som sagt: diet behöver inte innebära äckliig mat.

 

Men nu var det inte maten jag skulle berätta om! Det var egentligen menat att vi skulle hänga hos Amanda under kvällen, men eftersom Calm stängde vid 16 och vi hade dötid att slå ihjäl så började vi hos oss.

Väl framme hos Amanda möttes vi av flera starka karaktärer. Låt mig få presentera!

Lite levande wordfeud ägde rum.


Den som säger att man inte kan ha hjälm och sombrero på ett dreadsbeklätt huvud HAR FEL!


Sen var det hög tid för uppdelning av alla människor. Somliga skulle till Kolingsborg och vi andra till någon annan oklar destination. Det slutade med att de flesta följde med till Anchor. Ett ställe som jag fortfarande tycker är gravt överskattat. Jag har svårt att se det festliga i att stå och trängas när det inte ens är ett band eller dans inblandat. Däremot gör de faktiskt rätt bra drinkar på anchor och denna kväll blev en gratis drinkkväll. 8-) Tack och bock!

 

Efter inte så noga övervägande rullade vi till Medusa för att avsluta med poledance, några drinkar till, en nykär Chai, en gnutta drama och ett svimningsanfall av Ludvig. Vilken fest!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback