Katastrofdröm

Jag drömde inatt att jag skulle se Matilda uppträda på en utomhusscen på Gärdet. Mitt under föreställningen började marken att skaka, vilket snart fortsatte med att marken klyvdes i två delar, rakt genom scenen. Panik utbröts och alla sprang åt alla möjliga håll utan att egentligen veta vart! Jag kände hur någon slet tag i min arm och skrek "spriing!". Jag hakade på i bara farten. Men Matilda! Det var så mycket folk att det var omöjligt att springa tillbaka och dessutom började marken spricka likt knäckebröd, mer och mer! "Hon klarar sig!", skrek rösten som drog i min arm. Vi sprang och jag var så sjukt glad över all min konditionsträning på gymmet. "CHAI!", skrek en röst i mitt huvud! Just det! Vi ska ju mötas i Kungsängen om någon katastrof skulle inträffa, tänkte jag och sprang ännu mer målmedvetet. I Kungsängen kan vi skrapa ihop survival kit, tänkte jag. Jag sprang fortare än någonsin, ut mot motorvägen som var tom på folk men full av bilar som människor bara beslutat sig för att lämna! Panikslagna skrik hördes från fjärran och jag insåg att marken snart var på väg att klyvas under mina fötter! Jag gjorde ett jättehopp för att landa med fötterna på fast mark. KLICK! (Tvn går igång som larm här hemma på morgonen med TV4s Nyhetsmorgon.) "en jordbävning har drabbat Japan..". VAD ÄR ODDSEN??

Kommentarer
Postat av: Memme

Herren min. Du är även kreativ då din hjärna

bearbetar tankar i isolering.

Tackar och tackar åter för att du ville savea my ass, heh.

2011-03-13 @ 00:01:14
URL: http://mpthree.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback