Hängselbyxor

Låt mig få presentera världens mest praktiska och framförallt mest bekväma plagg i världshistorien.
(bortsett från mysbyxor då förstås)

HÄNGSELBYXOR!




Äntligen, ÄNTLIGEN har jag köpt mig ett par från märket carhartt. Amerikanska motsvarigheten till våra Blåkläder. Så med andra ord är det rejäla arbetsbyxor. Jag har velat ha dessa i så många år och nu äntligen kom vi ju iväg till USA där jag kunde köpa med mig dem för en larvig summa pengar (300 spänn!) Som ni vet så kan ju bara en ziptröja från carhartt ligga på 1000 spänn i butiker här hemma. Det är visserligen carhartt streetwear, men ändå!

Jag är så trött på hur dyrt det är med hängselbyxor här hemma. T.ex. de jag har på mig på bilden här under. De köpte jag för 800 spänn i en skatebutik för ca 5 år sedan. Jag var på jakt efter hängselbyxor redan i gymnasiet minns jag. Jag och Sara kikade in i secondhandbutiker som beyond retro och jag har nog aldrig blivit så arg. 800 spänn tog de för slitna hängselbyxor och då menar jag så pass slitna att det var hål i dem. Inte okej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback