Fyllo och rullskridskor

Igår när jag var på väg till studion från systemet vid mariatorget så blev jag mer eller mindre påhoppad av ett fyllo på rullskridskor! Haha. Det här kan ju komma att bli min favoritberättelser av alla idioter jag dragit till mig. Vem får för sig att åka rullskridskor i kombo med lite för mycket öl liksom?! :D

Jag lyssnade på hög musik i mina stora lurar och händerna var upptagna av tunga påsar när mannen kom emot mig och på något vänster lyckas hålla sig på benen och samtidigt cirkulera omkring mig på sina rullskridskor. Han var appackad! Så det var ett mirakel att han inte föll och slog ihjäl sig! Haha! Jag trodde att jag skulle kunna lyckas komma undan honom genom att bara fortsätta att lyssna på min musik och gå med raska steg framåt. Men ack så fel! Jag tog av mig lurarna. Han talar om sig själv i tredje person och var väl lite imponerad över mitt hår.
Lurarna som i den stunden hängde lite otympligt från min axel tog gubben tag i. "han måste ju lyssna!", sa han. När jag försökte ta tillbaka mina lurar (som jag förövrigt var livrädd att han skulle slita sönder då han ej att förglömma stod på rullskridskor) så försökte han istället ta tag i min ena påse från systemet. Aaah!

Och framför mig kom min kollega Elin som såg det hela och räddade mig.
Nu har jag äntligen ett vittne som kan intyga att jag inte hittar på allt jag råkar ut för. haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback