Bröllopsfest

Bröllopsfest var det som sagt i lördags. Jag drog på rejält i både klädsel och smink vilket jag kom att ångra bittert när jag och chai väl kom fram till festen. Vi smälte ju inte direkt in bland rikemansfolket. Det var nog längesedan jag kände för att sjunka ner genom golvet eller åtminstone springa hem och byta om! Sån är jag, jag anpassar gärna min klädsel som en kameleont. Jag vet att jag sticker ut i mängden, men man kan göra det hela lite smidigare för sig själv ibland. Utan att det ska behöva handla om att jag skulle vara osäker på mig själv. Klart att alla någon gång har anpassat sig i somliga situationer.

MEN nu hade jag ju som sagt inte anpassat mig efter sällskapet för fem öre!

Jag tycker ändå att jag fick till en rätt smakfull uppsättning av frillan.

 

Så där som det gärna brukar vara på bröllop så placerades alla ut huller om buller för att inte sitta med folk man känner. Jag kände bara Chai där inne i lokalen, så det var ju bara att köra på. Det var ju en hel del vett och etikett bland folk, flera bestick, sjukt exklusiv mat och ja you name it. Jag fixar inte stela tillställningar, så jag var tvungen att lätta upp stämningen lite, vilket tydligen uppskattades av en del som satt och bet ihop. Jag har så svårt att tro att folk är så där jämt! Det måste ju vara en fasad. När man som minst anade så var det dags att byta platser med hjälp av namnlappar som låg gömda under allas stolar. Även där tyckte jag att jag klarade mig galant och höll i största delen av samtalsämnena. Folk blev ju lite mjukare när de fått i sig lite alkohol också.

 

Tre rätters middag med buffé som huvudrätt med allt från gåslever till pilgrimsmusslor. WOW helt sjukt gott! Jag kände mig så missplacerad! haha!

 

Tänk att det alltid ska finnas någon i ett sällskap som ska återberätta saker som man precis har sagt, men bara vända på några ord så att det inte blir exakt likadant. Det var en man i det här sällskapet som levde på att återberätta mina skämt! Folk skrattade ju gärna lite extra när han berättade dem också och jag satt och undrade om det inte var lite ömkan då det blev så sjukt uppenbart.

 

Min kära som här precis har sprungit iväg till mitt bord när middagen var över.

 

Jag plöjde på dansgolvet!

Måste ju få tillägga att jag struttade runt i snö och is sen i de där skorna när vi bestämde oss för att festa vidare. Det gör jag nog aldrig om igen. Mest för att jag tycker synd om mina skor! :D

Men det blev ju en kväll jag aldrig kommer att glömma i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback