SusCon i Oslo

TORSDAG:


 Vi åkte tidigt iväg med tåget torsdag morgon och jag var nervös så där i vanlig ordning. Men sån är ju jag. Sex timmar på tåget gick faktiskt rätt så snabbt med godis och en blaska med intervju av Maria Montasami - världens kanske bästa tant!

Väl framme fick vi skynda oss att hitta en taxi och åka till rätt plats. En kanske inte allt för nödvändig insats från vår sida då hela conventet verkade innebära "skynda långsamt och kom senare än angiven tid". Allt skulle fixas iordning under torsdagen och jag var helt klart mer i vägen än till hjälp då jag så att säga gjort mig illa och inte kunde bära.

Chillsofforna



 Jag gav igen redan dag ett för de kommande smygfotona som han tog på mig. Eller så fick jag igen för min handling helt enkelt! :P Tror ni kan lista ut vem det är...

Vi fick skjuts hem till Kristianes lägenhet som vi fick låna under helgen. Där slocknade vi framför tvn till Discovery och vaknade upp vid kanske 22 och beslöt oss för att stanna hemma och sova ut istället. Det blev ju inte direkt många timmar sömn natten innan.

FREDAG:



Chai och jag promenerade i långa omvägar, men mest med hjälp av mitt fantastiska minne och vad jag sett från taxifönstret, för att komma till lokalen. Men fram kom vi till slut.

 Lunch! Det var helt fantastiskt god mat under hela helgen. Bara vegetariskt men GAHD så gott! Jag skulle kunna följa med nästa år enbart för den goda maten och kakbordet! ;)

 Minns inte om det här var innan eller efter lunch. Presentationen av alla. Låter dock rimligt att placera innan lunch, men jag minns som sagt inte. Haha, jag trodde verkligen inte att ALLA skulle ställa sig upp och presentera sig själva och berätta varför man var där. Chai bestämde i samma stund att han också skulle hänga. Det var även i samma stund som den där jäveln Enrico ställde sig upp och berättade att han fyllde år dagen därpå. Dvs MIN födelsedag. Bastard!
Bild lånad från Wings of Desire. Ser ni mig? :P



Chai var en av de första ut på plan. Han kan inte vara utan sin Iphone ens för två sekunder. Jag har skrivit om själva hängningen och min reaktion i tidigare inlägg, så det får räcka.

Kvällen bar det av hem till Hovve för att dricka lite bärs. Fick en massa gratulationer vid tolvslaget från alla som var där. Det var trevligt

Vi delade lägenhet i Oslo med mama Ana och när vi kom hem samma natt så visste vi inte om hon var hemma då hon typ gömde sina skor? Så där var det Varje natt när vi kom hem. Hon sov dessutom i en loftsäng så man ville ju inte heller klättra upp för att tuvkika och bli påkommen. Inte okej! Så vi smög med smörgåsar och pålägg in till vårt lilla krypin i rummet bredvid. Men de bilderna får ni inte se! mohaha! :)
Fick även födelsepresenter av Chai. Två hasband. Ena i form av en hamburgare och den andra en munk. Supertjusiga! Det lustiga var att jag bara några dagar innan (i sverige) kom hemrusandes och berättade för Chai att jag hittat en jättespännande butik med konstiga smycken, vilket var just den affären. Han blev nog lite stressad över att jag skulle rusa tillbaka redan nästa dag och handla upp affären och få syn på halsbanden.

Jag måste passa på att spara ifall datorn dör eller något. Mer uppdatering kommer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback