Midsommar

Jag är så jävla less på att internet bråkar hela jävla tiden. Det är på tiden att vi får kompensation nu. Jag har inte kunnat logga in här sen sist jag skrev ett inlägg, vilket var över en vecka sen. BAJS.

Förra veckan unnade jag mig en kompaktkamera helt i guld. Måste säga att den är väldigt smidig och framförallt snygg för oss som gillar guld. ;)



Midsommar firades med Chai, Fredrik och Sara på Åland. Vädret var riktigt uselt, men det är väl så midsommar ska vara?
Åksjuketabletter i diverse former har blivit min nya bästa vän under långa bil och båtresor, då jag tenderar att bli väldigt illamående. Bieffekterna brukar vara att man slocknar, vilket jag gjorde. Jag sov ungefär hela resan till Åland! Hur skönt som helst. Jag är inte mycket för sightseeing i dåligt väder så en god sömn är att föredra.

Well...



Sara och Carro gjorde helt klart Ålandsresan värd. (som ni ser i bild där ovan) Och bandet Made in thailand såklart! Stenhårda! haha. 

 

Jag själv - lite småtrasig i alkoholsjälen på bilden. Men va ska man göra? Om Kristofer (frisören) någonsin skulle komma över min blogg så skulle han förmodligen få ont i frisörhjärtat om han såg min lugg. Men den funkar för tillfället, trots att det är jag själv som klippt den!

Givetvis - jag säger Givetvis, så var jag tvungen att springa hem från Dinos den där natten. Jag belastade foten onödigt mycket, samt föll i ett dike, trampade fel med foten och bröt en nagel. Vilken quinna som helst hade förstått min misär! Det gör ju ont!

Så nu sitter jag här en onsdagskväll och ojar mig med min trasiga fot, brist på träning, för tillfället feta mage och brödsmuligt "databord".
Jag har fått ner vinterjackor och skor till källaren ikväll i alla fall. Och börjat strukturera upp det riktigt snyggt. Jag gillar ordning och reda! Plus att dt blir mer plats för nya kläder här uppe i lägenheten. :D

Jag träffade Hannah igår och åkte till förmodligen världens bästa second hand-butik. Allt jag såg och tog på ville jag göra till mitt! Det fanns så sjukt mycket fina kläder och till priser som second hand ska ha. Vi provade kläder för full rulle och i lugn och ro fram tills en hysterisk tant skulle ha våra provrum. "SKYNDA NU TJEJER! JAG MÅSTE PROVA!" Hon var så pass otrevlig och hetsig att jag inte kunde låta bli att ta det extra lugnt - så där tio minuter innan stängning.
Jag ville inte därifrån, men tvingades pga av stängningstiden. Vilket kanske var bra, för då kunde jag sålla ut mina plagg till enbart två. En Adidasjacka, samt en tennisjacka som liknar en highschooljacka. Svart med vit-svarta ränder på kragen och muddarna. Båda för 300 kr totalt. Och det var värt så mycket mer! Hade en 2-hand-butik på söder sålt dem så hade det varit för 700 spänn styck.

Jag lägger upp bilder på dem när internet tillåter igen.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hoppas du haft en bra dag. :)

2009-06-24 @ 19:48:34
URL: http://artondejuni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback