Julafton

Klockan är snart elva och det är verkligen knäpptyst ute och då kan jag tala om att jag bor väldigt centralt i södersmeten ändå. Julefrid? Jag vet inte ens om det är lördag eller söndag då dagarna redan har smällt samman.

Men nu tänkte jag skriva ner lite om julafton som firades i Huddinge.
Det fick väl bli lite samma stuk som under personalminglet. Polkagrishår och klänning.
Jag har ju insett att klänningen jag köpte i höstas passar!

 

Här har vi klivit av pendeltåget i huddinge och väntar på skjuts mot villan.
Chai, Danne och jag.



Danne sitter lite juligt och läser om förintelsen...

 

Måste bara utbringa en skål till matildas lösning av en för lång gran...



Haha, det är ju inte så att man hellre väljer att klippa ner den lite för att få plats med julstjärnan!
Plus att det kanske var världshistoriens mest glesa gran! :D



Lillebror Elias fick stå för julklappsutdelningen.
Elias och Matildas dikt till mig och Chai var kanske det vackraste panikrim jag någonsin hör i hela mitt liv!
Ett a4 långt, men här får ni slutklämmen!
".... för det är "more than meets the eye" till både JP och Chai"
HAHA



En pepparkaksform...
Matilda har gjort den i skolan då det är en uppgift som har existerat sen evigheter. Hon sa till läraren att hon höll på att göra en rymdraket. Antingen var läraren lite nervös och ville inte se snusk framför sina ögon när den lilla flickan faktiskt höll på att göra en rymdraket. Och dessutom kanske flickan passande nog gjorde just en rymdraket då ett sammarbete mellan skolan och Krister Fuglesang skulle göras i globen. Eller så... ja, tyckte läraren också att det var roligt.
haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback