SOL

Malin och Sanna tog en promenad upp till Bethlehem och hannah ligger och tar en snabblur. Själv orkade jag inte riktigt röra mig iväg och jag kan inte sitta mer ute i solen idag, så det fick bli lite blogg.
Jag har knasigt nog lie svårt att minnas vad vi gjorde igår. Men det började nog med att vi kunde sova hur länge vi ville och att jag inte kunde sova längre än till typ nio. Så jag gick ut och satte mig i solen med Malin och Susanne som var på besök. Vi släpade med oss lite frukost ut också när vi ändå var igång.

Det måste ha varit vid ett-snåret som vi drog oss i till Jerusalem och satte oss på ett fik där en vakt gick igenom väskor innan man släpptes in och bara en sådan sak känns lite sådär. Vi drack världens godaste is-kaffe med massa grädde, glass och krossad is! På tal om ingenting så är det festival i Jerusalem så folk springer runt i konstiga dräkter och hattar och alla går verkligen in för det också. PARTY!
Sen bangade jag vattenpipan i den ack så heta leopardväskan för att säljaren var sjukt otrevlig och bara ignorerade mig varje gång jag gick in i butiken. Nä jag sparar mina shekel till annat, trots att jag har spanat in den flera gånger nu.

Vi dumpade våra grejer inne på Bilda innan vi rullade iväg för att gå en ny marsch. Verkar vara någon varje dag här borta och jag hänger mest bara med. :P Vi träffade nya svenskar! Och som vanligt så visar det sig att man på något sätt har något band till dem. Men det upptäckte vi först när vi dragit iväg till en restaurang med dem för att äta middag och till och med vårat första mål mat sedan frukosten. Det var en tjej med som tydligen bor i princip granne med mig och chai och sen kom vi fram till att hon känner min lillebror. Och sådana människor lyckas man hitta i Palestina! Galet! Ännu mer galet var nog att jag beställde en lasagne som bara hade ett lager pasta. Jag käkade upp allas matrester för att lyckas bli lite mätt, vilket verkade förvåna många.

Vi beslöt oss för att rulla vidare till Hotel Jerusalem och röka hubbelibubbeli. (jag, hannah, sanna, malin, en tjej och hennes mamma, plus två killar vi träffade i samma veva) Blev en sjukt trevlig kväll och en öl för mycket och väldigt mycket fnitter från mig och malin.
Klockan började närma sig tolv och då var bara mina kamrater plus den unga tjejen (vera) kvar. Vi planerade att dra hem för att vi var trötta och skulle upp tidigt. Men när Hunken själv kom fram till oss och frågade om vi ville med och festa vidare så kunde vi inte säga nej!
Hunken är alltså en omtalad man som båda hanna:orna har talat mycket om. Han är servitör på Hotellet och de har dreglat ett tag efter honom. Så när han bjöd ut oss var det liksom bara att följa med. haha. Vi fick dumpa av vera efter lite strul då hon egentligen är lite för ung och faktiskt hade sin mamma på hotellet som väntade. Så vi andra åkte vidare i deras minibuss och blev stoppad av poliser som trodde att det var svarttaxi. Men det löste sig och vi fick åka vidare.

Vi hamnade på en nattklubb med För mycket folk och alla var utklädda och en del lite HARAM, knän, uringningar ch axlar, inte varje dag man ser sånt. Vi dansade och drack öl och jag kände mig förjävla ickeklädd för fest. Svarta stora kläder, grisröd solbränna och inget smink. Inte hela världen, men ändå. Vi drog vidare till en mindre trängre klubb och sanna och jag ansträngde oss hårt att få ihop Hannah och hunken. Själv försökte jag bara backa undan och vifta med min feta ring i ansiktet på dem för att få vara ifred.

Alla blev trötta så vi blev skjutsade tillbaka till Bilda och blev stoppade av polisen igen av samma anledning, denna gång kanske tio meter ifrån våran dörr. Men även denna gång gick det bra. Vi vinkade av dem och jag tyckte att hannah skulle ha fått till det, men det tyckte inte hon, så vi gick upp för att "bädda" iodrning så gott det gick. Fanns en bäddsoffa där sanna och hannah sov, malin sov på någon liten soffa och själv la jag mig på golvet med en för varm filt och ingen kudde. I en alldeles för stor lokal och mörkrädd som jag är så blev det bara två timmars sömn.

Imorse fick jag agera väckarklocka och gickupp i tid och försökte väcka alla ett flertal gånger. Så jag fick även agera snooze-knapp, vilket i sin tur resulterade att vi blev försenade. Kändes som att alla tyckte att det var mitt fel. :P
Vi köpte bröd och skyndade oss iväg för att gå långfredags-marschen för svenskar.
Tja när väl det var över köpte vi med oss lite att käka och la oss uppepå taket och solade. Vi vågade till och med sola axlar och ben. HARAM!

Tja, det var väl det. Annars saknar jag verkligen inte Sverige, men jag saknar däremot Chai grymt mycket!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback