Palestina

Nu har jag fått tag på  ett fungerande internet, woho. Fast egentligen har jag ingen som helst lust att skriva ner allt som har hänt då jag redan för dagbok i pappersform, samt skickat mail och grejs, men nu har jag ju lovat.
Typ världens segaste resa ner till Tela viv, särskil då fick mellanlandade i Prag och fick sitta där och vänta i sex timmar. Värst var att allt var så sjukt jävla dyrt och bara middagen på flygplatsen gick på över 200 spänn för sushi! FY! Vi underhållde oss resten av tiden genom att titta på 90-tals videos på en tvskärm. Gamla godingar och riktigt dålig musik från Prag.
När vi väl satt på planet till Tela viv hoppades vi på att få sova, men icke. Flygvärdinnan envisades med att väcka mig miljarder gånger och fråga om jag ville ha mat, dricka och annat jag inte lyssnade till. Fattar de inte att jag vill sova när flygresan var mellan 00-05.30?! Blev riktig usel sömn, knappt någon alls för min del,plus att all blåst fick mig att må jätteilla.

Väl framme i Tela viv var det dags att förbereda sig inför utfrågningar på flygplatsen. En vakt förde oss åt sidan och bad oss att sätta oss ner på varsin stol och ropade sedan upp mitt namn och ställde mig en massa konstiga frågor.Vad vi hade att göra i landet, vad jag jobbar med, vart i landet vi skulle, hur jag kände malin och sanna, hur det kommer sig att jag kunde vara turist när jag skulle bo i en svensk skola i Betlehem. Jag blev sjukt nervös vilket hon utnyttjade med ännu fler och krångliga frågor. Inte nog med att hon var taskig på engelska och blev ännu mer dryg när jag frågade vad hon sa.
Jag vill hämnas!! Jag skulle vilja utsätta henne för samma sak när hon kommer till sverige! MORD!

Vi tog en taxi till checkpointen.. en typ folkabuss. Samåkte med flera andra och chaffisen körde som en galning. Palmer ser förövrigt ut som avlånga annanasser. 

Nä hur som helst var det jävla meckigt att hitta till skolan då taxi nummer två påstod att han hittade till skolan och släppte av oss fel, men vi blev visade till skolan av en pojke. Så rart.

Det är strejk i Betlehem så allt är stängt, men vi har hunnit besöka jesus födelseplats osv.. och druckit för mycket kaffe och knappt sovit någonting alls.  

Kommentarer
Postat av: Anonym

det heter Tel Aviv =)

2008-07-25 @ 02:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback