Bergochdalbana

Igår kilade jag över till sanna efter jobbet. Även nyårs-kalle och daniel dök upp. Det blev kaffe och tårta i fulla last! Sen blev jag ivägtvingad till öppet hus för något dansställe. Vi fick sitta ner och vänta i säkert 45 minuter innan vårans dans gick igång. Lindy hop blev det. Både sanna och jag vart lite nervösa över om vi skulle bli tvingade att dansa med främlingar och så blev det. Man skulle byta partner hela tiden och jag fick stå ensam säkert fyra gånger. Inte en sate ville dansa med mig, så den gamla manliga dansledaren fick föra mig. Jag blev ännu mer nervös, men det gick bara bra och jag fick beröm! hah. Vi hade så satans roligt, så vi kom alla överens om att börja dansa nu på måndag om vi så ska hora fram pengar. 
Nu idag har jag förövrigt bokat en plats i gruppen!  Jag längtar! Efter dansen sökte vi upp öl och satte oss ner och sörplade i oss.
Sanna påstod att hon inte kände igen mig och mitt beteende under kvällen, fast inte på ett dåligt sätt. Jag var lite för lullig för att ens spekulera vidare kring det då, men jag mådde så sjukt bra i sällskapet. Nu däremot, så undrar jag vad hon egentligen menade. Jag har börjat känna att jag gör något av mening igen, och jag har börjat tänka lite mer på mig själv och att jag ska försöka må bra. Kanske är år 2008 det nya självrespektens år. Ja, det kör vi på. Jag ska börja söka mig tillbaka till vännerna igen.

Ikväll ska chai ut och äta middag med två polare, men jag valde att stanna hemma. Kände att förändringen måste ske nu.

Jag mår skitdåligt, så nu ska jag städa och hoppas på att det gör mig lite lugnare.
Jag vill verkligen inte vara ensam ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback