Vart är JP?

Så där ja, nu är sparkontot igång och det rullar fortfarande in pengar tack vare mitt extra hemmapulejobb efter jobbet. Dvs, hårkreationer. Håller på med en beställning dreads nu och har ännu en på gång och en hel del lösa förfrågningar.

Jag var nog med om det värsta någonsin idag minsann. Beställde ju glasögon här för ett tag sedan som de lovade skulle bli klara efter två-tre dagar, men de lyckades spräcka bågarna när de fått in glasen. Så ytterligare väntan blev det för min del, vilket gjorde mig förbannad. Så jag fick låna hem de trasiga brillorna ett tag och det visade sig att jag ser hela världen i fish eye-effekt. Helt galet, och illamående blir man. Idag ringde de och talade om att de nya bågarna var inne i butiken, så jag for dit för att hämta dem. Och just nu har de startat en kampanj... 40 % rea på ALLA BÅGAR I BUTIKEN.
FÖRBANNAT!
Jag ansåg att jag borde ha rätt att få åtminstone lite kompensation då de klantat sig och dragit ut på tiden, när jag istället kunde ha beställt under rea-veckan och fått dem fortare.
Gissa vad min kompensering blev? En förbannad jävla (liten) silverväska med våtservetter och spray för glasen. TACK så JÄVLA mycket. Jag asgarvade när jag tog emot väskan och gick därifrån.

ALDRIG mer SYNSAM



Chai påstår att jag beter mig kaxigt i glasögonen. Vilket direkt fick mig att känna:
Utan glasögon - Josefin. Med glasögon - JP.

På något vis är de två namnen relaterat till två helt olika jag.
 Josefin är hon som söker jobb är blyg, ensamvarg, artig och vek.
JP är den barnsligt glada, sociala och fest/festivalsugna, oblyga jäveln.
Nu får jag mig själv att låta lite schizo, men det har nog mest att göra med att jag i övergången från min långa period "nej jag kan inte" och att vara för blyg och skör som glas-karaktär så fick jag mitt namn JP.

Det är först nu Josefin börjar komma tillbaka, både som tilltalsnamn och hur jag var förr. Inte alls bra och jag vet inte hur jag jagar iväg "henne". Jag börjar bara glida ifrån allt och alla jag tycker om och vill ta någon bättre utväg än den värsta i mina ögon.

Jag ser lite JP i framtiden.
Utställningen av GIGER
Sparkcykeln jag ska köpa antingen nu i höst, eller i vår som jag ska pimpa till i guld och åka runt med som en jävla tönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback