UPPSALA

Jag och chai drog iväg till Uppsala i lördags. Vi hade inte riktigt någon aning om vi skulle ta buss eller tåg och vart vi skulle skaffa biljetter osv, men det löste sig relativt smidigt på centralen. Jag haffade tag i en man vid biljettförsäljningen som gav oss tågbiljetter om 50 minuter, fast och andra sidan behövde vi bara lägga ut 130 spänn för två biljetter, vilket jag fann riktigt bra ändå.

Jag hade kanonsvårt att välja kläder innan vi skulle gå och sprang runt med tandborsten i munnen och slet ut kläder överallt. Chai fick mig att välja mina svarta baggy carharrt-brallor. Upptill blev det vita linnet som jag köpte i roskilde. Fast jag ville egentligen ha kjol, och det skulle jag nog ha valt vid närmare eftertanke. haha. (kommer till det snart)

Vi tog en taxi från uppsala c hem till cillan och timmy som hade två vänner till där. Vi käkade KANONgod middag! Första gången jag ätit krabba tror jag och det var galet gott. Här går jag och är rädd i onödan för alla kryp som gömmer sig i havet. De hade köpt mig en alldeles egen flaska mouserat vin och allt <3 Blev full ganska snabbt, liksom de andra. Det här var första gången sedan tidernas begynnelse som jag fått välja musik under en förfest, whatever. haha. Det är alltid EN person som bänkrar sig framför sterion vart man än kommer och denne vägrar att spela något annat än vad denne vill höra. Feting nöjd efter lite muse, crash test dummies osv. Timmy spelade en fantastisk cover på Heya! försökte skicka till sanna, men det gick sådär tror jag.

Cillans bror och hans fru dök upp senare på kvällen. Enligt rykten sägs det att vi skulle ha plingat på hos alla grannar för att få tag på cigaretter. Jag har en dålig vana att tydligen röka när jag är full och inte kommer ihåg det dagen efter. Nu blev det visserligen bara två bloss av chai som stod ute och rökte cigarr. haha.

Sen tog vi taxi vidare mot bullitt tror jag det hette. Sen minns jag bara detaljer. Jag började käfta emot chai om att jag hade rätt om allt och envisades med att bevisa att jag hade rätt, fast jag var helt ute och cyklade. haha. Sen skulle jag mot toaletterna någon gång och tog ett skutt ner från våra bort och stolar och tappade brallorna. Haha. Så går det med för mycket häng, men jag tror inte att de hann åka ner hela vägen i alla fall! Därför skulle jag ha valt kjol.
Vi blev fotade av en fotograf, så nu ligger jag och cillan uppe på förstasidan av Uppsalas uteliv på internet. Det gjorde vi bra! Tack och lov var det inte en tidning med kort intervju, för då hade jag bara sagt något dumt.
Timmy blev brutalt full! :D Och alla var otrogna! Eller nja, cillans polare som hade pojkvän och redan bestämt sig för att vara otrogen. Det var bara jag och chai som gapade över allt vi fick höra under kvällen.
Vi drog senare därifrån för att käka på max och mycket käk blev det, sen tog vi en taxi hem. Jag var den sista som skulle kliv in i den enorma taxin och taxin började köra iväg när jag stod med benen utanför och resten av kroppen inne i bilen. Jävla mongo! :D
Sen deckade jag i soffan hemma hos timmy och cillan. Men rätt som det var så var soffan bäddad åt mig och chai så att vi skulle kunna sova där, vet inte hur det gick till eller vad jag gjorde. Jag kan tala om för er att soffan var lite U-formad och att jag somnade med ansiktet mot ryggkanten, dvs, min kropp låg u-formad åt fel håll. Vilket ledde till en skön ryggvärk när jag vaknade på morgonen. hah.
Jag mådde inte vad jag förtjänade utan undkom baksmälla ganska bra. Vi käkade frukost, sen fick jag alla att vilja ha winerbröd, så vi gick och handlade snask i en affär. Sen gick vi hem och såg en töntig skräckis!
Därefter åkte jag och chai hem till stockholm igen. Nu började min baksmälla dock sätta igång och jag hade ingen lust att äta mat, så jag käkade nudlar och chai pizza.

image17

Just ja, innan vi dog ut i Uppsala så tog cillan fram saxen och började klippa min lugg. :D Smart och spotant på fyllan. Snyggt blev det i alla fall!


Idag måndag har jag städat här hemma, blev ju så avsundsjuk på cillans och timmys snygga och städade lägenhet! Jag har packat ihop alla kläder som ska till myrorna nu också, så jag lämnar nog in dem imorrn. hittade nytt utrymme att förvara skor på också, vilket verkligen behövdes!
Nu ska jag hoppa in i duschen och sen gå hem till sanna och baka. :)

Btw så insåg jag idag att muse spelade igår och inte nästa söndag. Hur dum i huvudet får man bli?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback