Hallåja

Jag har inte riktigt haft någon lust att skapa/skriva då jag har haft en del datastrul här. Datorn skriker åt mig att jag har på tok för mycket bilder i Iphoto-galleriet, va, vem, skulle jag? Trots att jag rensade säkert 10,000 bilder igår och nu har utrymme kvar, så vill bildströmmen inte på egen hand ta sig till mitt Iphoto-galleri. Just nu importer jag bilderna manuellt från bildstömmen och jag antar att det ska fungera lika bra? Det enda google har hjälp mig med gällande flytt av bilder till och från Iphoto låter i stil med "BILDERNA FÖRSTÖRS - THE HORROR!". Så länge jag har löst allt tills jag åker nästa vecka så är jag nöjd. Kan ni förstå att JAG bara jobbar fyra dagar till innan vardagen slår över till semester?! Jisses vilket privilegium det här med (betald) semester är hörni! I vanlig ordning så ska vi ut på långresa och till ingen mindre stad än New York. Jag är så laddad att jag har sörplat i mig tre böcker om mat i New York på bara några veckor. ("Ett annat New York", "Ett annat Manhattan" och "Eat Me: The Food and Philosophy of Kenny Shopsin") Hungrig? Förälskad. Jag är tom i princip färdig med resväskan.
 
 
I år har vi hyrt en helt egen lägenhet genom Airbnb. Eftersom att vi kommer att bo på en och samma plats i en månad så har jag valt att packa i en resväska till skillnad från förra året då vi reste med varsin ryggsäck. Jag har packat så att jag skäms och lite till, men så får det va och det känns kalas! Jag inhandlade en helt ny garderob för 500 kr i helgen under en superrea, så bara att gå runt i ömtåliga, privata kläder är ju en semester i sig. Är det fler än jag som shoppar kläder INFÖR en semester i en storstad? Känns ju inte riktigt klokt i huvudet.
 
Jag har precis som förra året tänkt att skriva en del under resan. Tja, bortsett från att jag inte skrev ett enda inlägg vid slutdestinationen New York under Mexico och USA-resan förra året. Kanske blir bättre på den fronten nu i och med att vi bor själva. Vi får se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback