Världens bästa pizza

I tisdags åkte vi in till en marknad för att köpa en sombrero och poncho till Tyson samt annat livsnödvändigt. Stackars hund. Vi fick även varsin sombrero size enorm i present av Alejandro och May. Svårt att få hem bara haha! 





Sen åkte Charly hem och vi tog en taxi in till city. Helt annorlunda mot Roma, området vi hängde och bodde i. Jättestressigt, mycket folk och mängder av poliser. Det var så mycket gatumusikanter och underhållning att det bara blev ett enda kaos. Inte så överdrivet imponerad av stan faktiskt, det är precis som hemma. Men mycket vackra byggnader och ruiner att se.


Vi tittade på Tempel of mayor, ruiner som står kvar mitt i stan. 


När vi vandrat i timmar tog vi alla en paus för att åka hem och sova innan det var dags för middag. Vi åkte till en pizzeria utöver det vanliga. En rejält tjock pizzabotten med riktigt otippade kombinationer. Chai och jag beställde in två pizzor (en pizza är tänkt för två personer) som var toppade 50/50. En pizza med ena halvan potatismos och salami och andra halvan BLT (bacon lettuce tomatoes). Den andra pizzan hamburgare och Mac n cheese. Vi fattade inte riktigt hur mycket de mosat på pizzorna och med en rejäl vätskebrist svepte jag en liter precis innan vi skulle äta. Jag var mätt innan vi ens fått in pizzorna. Det var bara att köra! Potatismos på pizza var sagolikt gott och BLT var konstigt nog jättelyckat som en pizza. Vi fick veta att Chai och jag är de första som någonsin har beställt BLT-pizzan! 

Potatismos och BLT

Jag tror att de hör pizzorna är snäppet bättre än Artichoke i New York och Chevre-pizzan på Rost i Stockholm. En helt solklar favorit! Om man tatuerar in deras logga får man fri pizza för resten av sitt liv. Sugen? Eh, ja!



Loggan är ju faktiskt rätt fin... 

Vi avslutade kvällen med en massa mojitos på Okupa. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback