Army Fitness

 
Jag har i veckan påbörjat en sex veckor lång bootcamp hos Army Fitness. Dealen hittade jag genom groupon för 795 spänn. Jag bestämde mig faktiskt i början av året att jag skulle hoppa på någon sån här träningsform i april/maj, så när jag fick nys om det här erbjudandet så tvekade jag inte en sekund. En miss var ju att jag försökte få med mig min lillasyster Matilda som träningssällskap, men tack och lov så bestämde hon sig för att inte haka på. Det står klart och tydligt i beskrivningen att "du behöver inte vara vältränad för att vara med", vilket är det största jävla bullshit jag har hört. Särskilt med tanke på första passet i måndags som var det värsta jag någonsin har utsatt min kropp för när det gäller träning. Vi startade det 75 minuter långa passet utan vila med en bestraffning på 10 burpees för att två personer kom försent! Dessutom regnade det genom i princip hela passet och jag var lerig och blöt ända in till underkläderna om någon undrar. Jag tror inte att jag ljuger när jag säger att vi gjorde totalt 400 armhävningar. När tränaren sa att vi skulle göra armhävning med klapp så visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Där insåg jag att detta var en nivå långt ifrån vad jag är kapabel till. Något som verkligen imponerade mig var att alla i min grupp var/är så sjukt starka och uthålliga! Vissa är ju riktiga supermorsor och jag kände mig på riktigt svagast i hela gruppen!
 
Jag skulle egentligen inte ha kunnat närvara under andra passet, men det löste sig tack och lov! Andra passet var så sjukt mycket lugnare och jag insåg att alla andra hade precis lika ont i kroppen och precis lika mycket blåmärken över knäna som jag! Denna gång hade vi en annan tränare som gick igenom hela träningsformen samt allt praktiskt runtomkring, vilket de inte gjorde första gången. Vilken tur att jag inte skrev ett inlägg direkt efter första passet där jag hade tänkt avråda alla från Army Fitness haha! Usch vad jag kände mig liten och nästan tillbaka i gymnastiksalen.
 
Lånat från armyfitness.se
 
Jag gillar inte kontaktsporter - jag började träna roller derby.
Jag gillar inte att folk skriker åt mig - jag började på army fitness.
Idiot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback