Närmar mig 20 km

Imorse tänkte jag att jag skulle springa en sisådär 5 km innan hundarna vaknade, men förmodligen för att Chai är bortrest så blev Tyson helt knäpp, så det var bara att ta med dem ut och kissa. Väl ute på gården inser jag att jag bara har med mig nyckeln till våran dörr och inte nyckeln som går till ytterdörren till gården och grinden. Det enda som återstod var ju att klättra över grinden som en inbrottstjuv, tvinga ut Tyson under grinden som självklart vägrade och sedan säga åt Randy att stanna. Jag tog Tyson i näven och sprang runt hela huset och ställde upp ytterdörren till gården och ställde ner Tyson, som sprang ut på gården och klämde sig under grinden och drog. Självklart kom han inte på kommando så jag tog med mig Randy och sprang runt huset igen och in på den stora gården. Tror ni inte att Tyson klämde sig in under grinden och tillbaka in genom ytterdörren och in i trapphuset. Vi sprang tillbaka runt huset och in i trapphuset där jag slutligen fick tag på Tyson. Sen kunde jag gå upp till lägenheten och hämta rätt nyckelknippa för att gå ut på den stora gården. Jag är så jävla nojig att något ska hända mig eller hundarna nu när Chai är bortrest att det inte är klokt.
 
Eftersom hundarna fått kissa och sedan gå och lägga sig och sova igen så kunde jag ge mig ut på en längre runda än bara 5 km. När jag sprungit i 40 minuter så bestämde jag mig för att springa över en mil. Trots att jag har haft så sjukt ont i knäna under löning på senaste så gick det riktigt bra idag och jag visste att jag hade kunnat springa i en evighet. Fick till ett perfekt tempo och tog inte ut mig helt i början som jag gärna gör de första tre km. Bara vetskapen om att jag hade kunnat ta de där 20 km idag känns så himla bra! Men mitt sunda förnuft sa åt mig att jag måste trappa upp löpningen stegvis och inte gå direkt från 10 km till 20 km. Tänk om jag skulle kolapsa och hundarna var ensam hemma! Ja, ni hör ju hur nojig jag är. Solen stekte dessutom nåt så fruktansvärt/fantastiskt den här morgonen så mitt nya nickname blir väl redneck från och med idag.
 
 
Jisses vad nöjd jag är! Bra gjort JP!

Kommentarer
Postat av: Ronja

Wow !! Imponerande o grymt bra gjort!!!

2014-06-08 @ 18:23:30
URL: http://Sassitch.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback