Träning med PT

I fredags ropade de ut graaatiiis pt-timmar i högtalarna. Jag hörde det faktiskt inte själv då jag var upptagen, men C hörde. Det lustiga var att jag bara en liten stund innan det tänkte att det skulle vara bra att få nya träningstips och öva teknik med någon annan. Även om C har lärt mig allt jag kan idag så tror jag att det är viktigt att fortsätta nöta tekniker. När jag kom fram till disken blev jag erbjuden en tid nu - nu! Vi hade precis tränat och C inflikade "hon ska hem och äta". Vi bokade in en tid dagen efter klockan 15. Smart drag.

Det var världens jäkla meck att ta sig till träningsanläggningen under SATS! Slutade med att vi med hjälp av personalen på SATS fick ta brandväggen ner till Safe. Vi hann precis fram i tid i alla fall. Med vi så menar jag mig och Natalie som också fick träna med en egen pt. Jag fick träffa min pt som var stålkvinnan från gymmet! Jag har varit så imponerad över hennes "äldre" ålder och det faktum att hon är mer synligt vältränad än alla andra. Hon är en sån där jag inte kan sätta fingret på var jag har sett henne förut, men jag känner igen henne.

Men åter till pt-timmen! Vi gick igenom mina mål och träningsvanor m.m. Jag tog upp mina problem med squats och att jag inte kommer ner tillräckligt i böjet. Sen var det igång med uppvärmning på en skranglig hipstercykel medan hon skrev ett träningsschema. Vi gick igenom hela kroppen och tränade teknik i både övningar jag är van vid, men även några nya. Jag lyckades, med hennes vägledning till slut göra riktiga squats med bara en tunn matta under hälarna. Tränar vanligtvis i barfotaskor och brukar ställa mig på vikter. Kan ju säga att timmen blev 1 h och 25 minuter. Jag är väldigt, väldigt nöjd och grymt tacksam över hjälpen jag fick. Jag har fått en nytändning i träningen och längtar redan efter veckans alla pass!
 
Tjejerna du inte vill bråka med på gymmet, enligt C.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback