wawawoom

Lördagen ägnas åt städning, men jag liksom många andra hittar gärna på "roligare" saker att göra istället. Jag ställde mig framför spegeln och gjorde miner med min hårtoning på huvudet, invirad i plastfolie. Det slutade någonstans med att jag tog mobilbilder på mina ben. Kom inte och ljug och säg att ni inte hittar på dumma grejer när städning står på schemat. Jag kunde förövrigt skolkatalogerna innan och utantill när jag var yngre tack vare städdagarna. Hur som helst så fick jag fick till en grymt bra bild på min utveckling gällande ben och rumpmuskler. Men så insåg jag att det hela kändes alldeles för dumt och pinsamt för att ladda upp på min instagram. Jag skäms sällan och framför allt egentligen inte över min kropp. Faktum är att jag på riktigt kände wawawoom, är det där jag!? Anledningen att jag kände att jag inte vågar lägga upp bilden beror på vinkeln på bilden och att jag går runt och städar i trosor. Trosor är ju big no no i mångas ögon, men ett par hotpant - helt okej. Det är ju i alla fall kläder! ööh...
 
Ni, liksom jag som ägnar de flesta dagarna i veckan kring träning vet vilken tid det tar att renovera om det yttre. Nu när jag äntligen ser resultat vill jag visa vad jag åstadkommit precis som en nybliven mamma vill visa bilder på sitt barn. Nä-ä, hujedamig! Hon jämför rumpmuskler med mitt barn!

Tyvärr föll jag för vad andra ska tycka om mig, vilket inte riktigt är min grej. Men jag vet själv som fotograf att det är en sån betydande stor skillnad hur kameran är vinkad, kroppen är vinklad och många gånger om det är tillräckligt med kläder på kroppen. Jag vet vad jag menar med bilden, men det fattar ju inte alla andra.
 
Synd på en tvättäkta instagram-#squat ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback