Håret, eee du?

Det absolut sämsta i min hårsituation just nu är att stressa, men jag kan inte låta bli! Jag studerade de kala fläckarna i min hårbotten närmre för att se om det börjar växa ut nytt hår nu när utväxten har tagit fart i de friska hårsäckarna. Men jag insåg att endast enstaka hårstrån petar ut lite här och var. Samtidigt så har Sofias Änglar gått på tv ikväll och jag kan inte låta bli att bli hypokondrisk när jag ser Roomservice-Mattias som har drabbats av alopeci, som gör att håret ramlar av. Som min vän Annie sa "kanske löjligt för andra men inte för en själv..."
 
Jag är trött på att försöka dölja saker i mitt utseende som jag har ogillat. Det är lika bra att jag låter er veta att jag också ser och jag vet! Annars slutar det med att jag går runt med hårband för att dölja det.

 
Jag väntar på svar angående ett tv-jobb, men blir det ett nej tyvärr, så ryker dreadsen nästa vecka. Vi får hålla tummarna att det är blekningsmedlet som har gjort en tillfällig skada och att det växer ut nytt hår till sommaren. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback