Megalodontänder

Alltså, jag är helt mållös! Jimmy Buddha postade nyss en bild på mina färdiga vikter och de blev verkligen över mina förväntningar. Titta!
 
Dessa är alltså designade efter mina töjda och framför allt känsliga snibbar. En vanlig krok gör mina örsnibbar väldigt ömma samt att vikterna mer eller mindre ligger på axlarna. Nu är mina öron förvisso så pass töjda att det nästan är oundvikligt att få dem att hänga helt fritt från axlarna. Jag hoppas att de är precis så sköna för öronen som jag har föreställt mig och framför allt att Diablo organics börjar sälja ännu fler vikter anpassade för oss med lite större öron nu. 
 
 
bild lånad från diablo organics
 
Så här ser de klassiska megalodonvikterna ut. I kedjan fäster man alltså en krok i valfri storlek som man sedan hakar fast i öronen. De här har dessutom mer bling bling och sånt än vad mina har. Jag ville ha dem helt rena.

 
bild lånad från wikipedia - megalodon

Vad som är så sjukt coolt är att det är tänder från Megalodon, släkting till farbror hajen, som levde för miljoner år sedan. Med andra ord dinosaruständer!! Raaaawr!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Snygga!
Jag är nyfiken: hur funkar vikter till öronen? Dvs, hur påverkar de öronen/storleken? Töjs örsnibbarna ytterligare, eller håller de samma storlek? Jag har hittat ett par vikter som jag är ack så sugen på, men om en månad har jag nått mitt mål för örsnibbarna (14mm) och vill inte gå större.

Svar: Precis som alla tunga smycken så kan öronen töja sig, men det är ju bara att se till att sova utan något i öronen så att de kan dra ihop sig lite. Jag har vikter i öronen max varannan dag och sover utan pluggar och har legat på 57 mm i över ett år nu. :) Har inte sett några som helst problem.
JP

2013-06-14 @ 19:45:08
Postat av: Louise

Äsch, nu bråkade internet med mig. Frågan om vikter är från mig!

Svar: Såg du mitt svar? :)
JP

2013-06-14 @ 19:46:16
URL: http://colourspot.blogg.se
Postat av: Louise

Tack för svar! :) //Louise

2013-07-06 @ 14:43:35
URL: http://colourspot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback