Grattis Chai!

Igår var det Chais födelsedag! Grattis till honom! Känns lite konstigt att fira båda våra födelsedagar hemma när det har skett storslagna ting i new york två år i rad i sällskap av fina vänner. Men jag klagar inte! Vi började dagen med att inte gå till gymmet och inte... ja ni vet, skita i måsten och sitta kvar för länge i sängen framför tvn. Vi har ingen soffa, därav sitta i sängen. Who does that? För en gångs skull var fear factor sevärt. Vi råkade fastna i ett moment där paren skulle lägga sig i en stol, stolen snurrades (som snurra flaskan). Den bild som huvudet pekade mot, den frisyren fick personen. Allt innebar i princip att raka av håret. Äta äckliga grejer är inte underhållning, men att raka av håret på kaxiga amerikanskor var tydligen sjukt bra underhållning!
 
 
Jag hade planerat att lägga mig ute på gräset och njuta av sista soldagen medan Chai var på studion och jobbade. Men det där regnet och haglet hade ingen förvarnat mig om! Städade lägenheten istället.
Vid fyra när studion hade stängt så firades Chai med tårta som Ken tagit med sig. Jag har funderat på det här med folks attityder när en butik/café har stängt enligt vanlig tid och blir förbannade. Strax innan 17 kom det förbi en tjej med sin snubbe, får veta att det är stängt och kastar ur sig "AHMEN schysst!!". Så funkar det överallt. Jag lovar att banken inte håller öppet en timme extra för att du är sen. Har ni aldrig jobbat i en butik så funkar det inte att komma in och säga "men jag vet vad jag ska köpa!" Förmodligen har personalen redan slagit ut kassan vid det lagret. 
 
Sen satte vi oss på en uteservering på bysistorget där jag beställde in en lite för fancy drink för mitt eget bästa. En Bellini (Mousserande vin och pärsikojuice.) Vad jag inte var beredd på var att den skulle komma ut i ett champagneglas. Fast när jag tänker efter så är det ju klart att den ska serveras i ett sådant glas. Jävlar i min låda vad god den var! Bara att skaffa pälsjacka och grills och korka upp champagnen! Nu kör vi finsmakarn!
 
Sen kan man ju tro att Chai ville fortsätta kvällen med Gyllene tider, men icke! Vi köpte istället ofantliga mängder god mat som vi avnjöt här hemma, bara han och jag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback