Festligheter

Alltså jag vet att jag är totalt värdelös på att uppdatera om vad jag pysslar med i direkt anslutning till dagen. Jag har väl helt enkelt annat i huvudet och framför allt ännu mer roligheter att göra. Även om det kanske känns lite för långt gånget så vill jag ändå dela med mig av min fantastiska lördag! För det var så SJUKT längesedan. ;)
 
Som jag nämde tidigare så hade ju jag planerat att hänga med några av mina brorsor under dagen. Det blev ju inte riktigt som planerat med blåbärsplockning då Kristoffer hade byggt en undervattenskamera och Elias fixat program till datorn och vad som nu kan tänkas behövas för att spela in. Till att börja med så fick jag ett meddelande precis när jag skulle gå utanför dörren om att de saknade en drivrutin och Kristoffer behövde cykla hem och hämta dem. Så på någon minut bestämde vi för att skjuta upp avfärden och dessutom börja i andra änden av Huddinge. Tur var väl det, för bröderna big bang theory hade ju inte tänkt på varken vatten eller matsäck. Det var ju trots allt en av våra varmaste dagar ute hittills denna sommar.
 
 
Sånt här slår mitt hjärta några extra slag för. Historia gömd mitt ute i skogen, så sjukt coolt! Jag fotade med mobilen och bilden blev kalasdålig, så jag har fått pula i lite extrafärg i photoshop för att det ens skulle vara läsbart. Hur fasen knackar man in skrivstil så där propert i ett berg?
 
 
Elias simmar runt med kameran
 
Vi andra tittar på resultatet på datorn.
 
Vi avslutade dagen med att promenera till Ikea för att äta mjukglass. Där hemma väntade Chai, Alexis och Iestyn. Vi satt på innegården och drack några öl för att därefter äta pizza på lilla harem. Jag höll på att bli nekad ölen till pizzan. Så ung ser jag väl ändå inte ut längre och de andra som jobbar där vet ju vilka vi är vid det här laget. Men det löste sig! Sen fortsatte det med hemmafest. Untz untz... eller jag och Alexis höll i festen medan de lite äldre låg utslagna på golvet och i sängen. Jag har märkligt nog bara en enda bild på mobilen. Kanske för att vi var upptagna med att prova Instagrams videofunktion. Vill ni kika på filmerna så besöker ni min (jp_37) och chais (chaiatcalm) instagram. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback